نسخه چاپی

نقش ایران در سیطره حزب الله بر پایگاه های اسرائیل

«دبیركل حزب الله لبنان، مواضع خاص خود را در قبال اسرائیل به نحوی مطرح كرد كه این حزب را یك تشكیلات سیاسی و نظامی منطقه ای فعال توصیف می كند كه به شكل مستقیم و غیر مستقیم در جریانان خاص منطقه مانند سوریه، بحرین و یمن در حال خط دهی سیاسی است. او با بیان اخیر خود مقابل دوربین المیادین اسرائیل را به شكل بی سابقه ای تهدید كرد و مقامات تل آویو را به اتخاذ تدابیر سیاسی و نظامی جدیدی واداشت.»

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" امروز در سرمقاله خود نوشت: «"سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان طی گفتگوی اخیر خود با شبکه المیادین به مسائل خاصی که منطقه شاهد آن است، پرداخت. او در این گفتگوی ویژه مواضع خود را در قبال قدرت های منطقه ای و بین المللی بیان کرد و جریانات داغ این روزها را در بوته نقد قرار داد. سید حسن نصرالله در این گفتگو به جایگاه مهم ایران در مسائل حساس منطقه مانند عراق، سوریه و لبنان و همچنین روابط سیاسی تهران با مصر اشاره کرد. »





این نشریه لندنی در ادامه سرمقاله امروز خود تحت عنوان «مواضع سخنان نصر الله»، به جایگاه ایران در شکوفایی و رشد حزب الله لبنان در منطقه اشاره کرد و نوشت: «دبیرکل حزب الله لبنان، مواضع خاص خود را در قبال اسرائیل به نحوی مطرح کرد که این حزب را یک تشکیلات سیاسی و نظامی منطقه ای فعال توصیف می کند که به شکل مستقیم و غیر مستقیم در جریانان خاص منطقه مانند سوریه، بحرین و یمن در حال خط دهی سیاسی است. او با بیان اخیر خود مقابل دوربین المیادین، پایگاه های اسرائیل را به شکل بی سابقه ای تهدید کرد و مقامات تل آویو را به اتخاذ تدابیر سیاسی و نظامی جدیدی واداشت.»





القدس العربی با اشاره به پاسخ سید حسن نصرالله در سوال مصاحبه کننده شبکه المیادین افزود: «مصاحبه کننده از سید حسن نصرالله سوال کرد اگر موشک های قوی داشته باشید که قادر باشند اسرائیل را هدف قرار دهند، چه واکنشی نشان خواهید داد؟ او در پاسخ به این سوال گفت:"موشک های فاتح-110 ایران از سال 2006 در اختیار حزب الله هستند. این موشک ها قادرند تمام سرزمین های اشغالی را هدف بمباران وسیعی قرار دهند و منطقه امنی برای اسرائیل باقی نخواهند گذاشت."»





بنا بر این گزارش، سید حسن نصر الله در ادامه افزود:«نیروهای حزب الله قادر هستند تا آن سمت منطقه اشغالی "الجلیل" هجوم ببرند و آنجا را به تصرف خود درآورند؛ ولی حزب الله تعامل خود را با اسرائیل مانند سال گذشته ادامه خواهد داد و اسرائیل شعله ورکردن جنگ با حزب الله را در سر ندارد چرا که شکست در جنگ 50 روزه اخیر بسیاری از مسائل را برای تل آویو روشن کرده است.»





القدس العربی در پایان نوشت: «این موضعگیری سید حسن نصرالله در قبال اسرائیل بسیار حساب شده است. ایران موشک هایی را در اختیار حزب الله قرار داده است که قادرند کلاهکی با وزن 500 کیلوگرم حمل کند و تا فاصله 300 کیلومتری برد مفید داشته باشند. این در واقع به معنی این است که تمام سرزمین های اشغالی و پایگاه های نظامی و امنیتی اسرائیل در تیررس موشک های حزب الله قرار دارند. همین امر باعث شده تا اسرائیل به حزب الله به عنوان یک تشکیلات نظامی موثر در منطقه اعتراف کند.»

۱۳۹۳/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...