نسخه چاپی

خشكسالی به تالاب‌های استان فارس رسید

معاون نظارت و پایش اداره‌كل حفاظت محیط ‌زیست فارس گفت: خشك شدن هر 10 تالاب عمده این استان، مسائل زیست‌محیطی را برای مناطق خارج از فارس نیز ایجاد می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محسن جعفری‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست خبری روز هوای پاک اظهار کرد: در حوزه مشکلات زیست‌محیطی تنها نمی‌توان به اقدامات یک اداره بسنده کرد و لازم است که تمام دستگاه‌ها به میدان آمده و بسیج همگانی صورت پذیرد.

وی افزود: دیگر فرصتی برای برنامه‌ریزی‌های بلند‌مدت در حوزه محیط‌ زیست وجود ندارد و لازم است که اقدامات عاجلی در این زمینه انجام شود.

جعفری‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته پاک ادامه داد: در این هفته چادرهایی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در مسائل زیست‌محیطی در سطح شهر برپا می‌شود و اتوبوس شادی با همکاری آموزش ‌و پرورش در سطح شهرستان شیراز راه‌اندازی خواهد شد و معاینه فنی خودروها و بازدید سرزده از واحدهای صنعتی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: تکالیف قانونی در بحث مقابله با آلودگی هوا و مصوبات دولت در این زمینه برای تک‌تک دستگاه‌های اجرایی مواردی را پیش‌بینی کرده و تنها محدود به محیط‌زیست نمی‌شود.

هر موتورسیکلت به‌اندازه پنج خودرو آلودگی هوا دارد

جعفری‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها در سطح شهرستان شیراز 500 هزار خودرو و 60 هزار موتورسیکلت تردد می‌کنند و گاه یک موتورسیکلت معادل پنج خودرو آلودگی دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان فارس بیان کرد: در زمینه استفاده از بنزین یورو 4 پیگیری‌هایی انجام ‌شده اما هنوز به نتیجه قاطع نرسیده که البته گازوئیل مصرفی در این شهرستان نسبت به قبل بهتر شده اما همچنان با نقطه استاندارد فاصله دارد.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری مصرف بنزین یورو 4 در شهرستان شیراز اجرایی می‌شود.

لزوم آمایش سرزمین، دقت در بلند‌مرتبه‌سازی‌ها برای حفظ تعادل جریان‌های هوایی و دقت در سدسازی‌ها با توجه به اقلیم و تبخیر دیگر مواردی بود که وی در این جلسه تشریح کرد و رتبه نخست ایران از نظر فرسایش خاک و جنگل‌تراشی را بسیار تأسف‌برانگیز خواند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...