نسخه چاپی

ظریف راهی كابل شد

وزیر امور خارجه كشورمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات افغانستان تهران را به مقصد كابل ترك كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) به منظور انجام سفری یک روزه و دیدار با مقامات افغانستان تهران را به مقصد کابل ترک کرد.

ظریف در این سفر با مقامات افغانستان دیدار و در زمینه توسعه روابط دو کشور در ابعاد مختلف گفت‌وگو می‌کند.

وزیر خارجه کشورمان روز گذشته (دوشنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره سفرش به افغانستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جهاد در افغانستان و بخصوص بعد از پایان حکومت طالبان در افغانستان به عنوان متحد مردم و دولت افغانستان در کنار آن بوده است. بسیار خوشحالیم که امروز یک دولت وحدت ملی در افغانستان تشکیل شده و علاوه بر آن دو دوست نزدیک جمهوری اسلامی ایران یعنی آقای دکتر اشرف غنی و همچنین آقای دکتر عبدالله عبدالله مسئولان این دولت هستند و تمام طیف‌های مختلف مردم افغانستان در این دولت نمایندگی می‌شوند.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که کابینه به مجلس معرفی می‌شود و احساس می‌کردم ضرورت دارد در این مقطع بسیار مهم بنده به افغانستان سفر داشته باشم. دو هفته قبل مشاور امنیت ملی افغانستان در ایران بودند و گفت‌وگوهای خوبی با برادر خوبم امیردریادار شمخانی و بنده داشتند و امیدوارم در سفر به کابل بتوانیم هم حمایت خود را از روند وحدت ملی در افغانستان اعلام و هم در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور در موضوعات مختلفی که دو کشور را به هم وصل می‌کند و اشتراک منافع دارند یا خطرات مشابهی که دو کشور از آن رنج می‌برند بخصوص مواد مخدر، ترور و افراط، بتوانیم گفت‌وگوهای خوبی انجام دهیم.

۱۳۹۳/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...