نسخه چاپی

بایدن: داعش دنبال حمله به نیروهای آمریكایی است

عکس خبري -بايدن: داعش دنبال حمله به نيروهاي آمريکايي است

رئیس جمهور آمریكا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در كنفرانس خبری در كاخ سفید مدعی شد كه گروه داعش در تلاش برای هدف قرار دادن نیروهای آمریكایی، نیروهای ائتلاف و غیرنظامیان در فرودگاه كابل است.


به گزارش نما، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در کنفرانس خبری در کاخ سفید مدعی شد که گروه داعش در تلاش برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی، نیروهای ائتلاف و غیرنظامیان در فرودگاه کابل است.

وی در ادامه گفت که تا کنون بیش از ۷۰ هزار نفر از فرودگاه کابل انتقال یافته‌اند و قادر به پایان عملیات خروج تا پایان ماه جاری میلادی (۶ روز دیگر) هستیم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «مشروعیت هر دولت آتی در افغانستان را بر اساس رفتارش تعیین خواهیم کرد و طالبان را از طریق اقداماتش مورد ارزیابی قرار می‌دهیم».

وی تاکید کرد که از وزارت دفاع و خارجه خواسته تا در صورت نیاز برای تعدیل ضرب‌الاجل خروج، برنامه‌های جایگزین ارائه دهند.

بایدن همچنین گفت که از «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه خواسته تا گزارشی درباره تعداد آمریکایی‌های باقیمانده در افغانستان ارائه دهد.

بر اساس گزارش‌ها، در حالی که ده‌ها هزار افغان در انتظار ویزا از سوی آمریکا برای ترک افغانستان هستند، هزاران شهروند آمریکایی هنوز در کابل بوده و قادر به پیدا کردن مسیری امن از میان جمعیت انبوه افغانستانی‌ها و ایست و بازرسی‌های نیروهای طالبان برای رسیدن به فرودگاه، نیستند.

منابع متعدد گفته‌اند که شرایط داخل فرودگاه نیز در حال وخیم‌تر شدن بوده و نبود برق و سرویس‌های بهداشتی از جمله این موارد است. این موضوع‌ها باعث بروز تنش میان نظامیان آمریکایی که در صحنه قرار دارند با مقام‌های وزارت خارجه شده است این در حالی است که کاخ سفید همچنان تلاش دارد تا اوضاع در فرودگاه را آرام جلوه دهد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...