نسخه چاپی

عذرخواهی وزیر پاكستانی برای ناتوانی در انجام وظیفه

عکس خبري - عذرخواهي وزير پاکستاني براي ناتواني در انجام وظيفه

وزیر نفت پاكستان بخاطر ادامه یافتن بحران بنزین در این كشور و ناتوانی دولت اسلام آباد برای مهار این بحران بی سابقه، از مردم كشورش عذر خواهی كرد.

به گزارش نما، 'شاهد خاقان عباسی' که در اظهارات سه روز پیش خود وعده داده بود بحران جاری در کشورش ظرف یک یا دو روز خاتمه خواهد یافت، شب گذشته در سخنانی اعلام کرد که کمبود بنزین در پاکستان تا یک هفته آینده برطرف خواهد شد.

'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان روز گذشته اعلام کرد که بحران کمبود بنزین در این کشور به زودی پایان خواهد یافت.

مقامات دولتی پاکستان سعی دارند با وعده های خود برای حل این مشکل جدی در آینده نزدیک و امیدوار کردن مردم، آنان را به صبر دعوت کنند اما برخی کارشناسان معتقدند حل بحران جاری کمبود بنزین در پاکستان، کار یک روز و دو روز یا یک هفته و دو هفته نیست بلکه این بحران ممکن است برای مدت طولانی تری ادامه یابد.

شاهد خاقان عباسی در کنفرانس خبری شب گذشته خود برای توجیه کمبود شدید بنزین در این کشور، مدعی شد که کاهش چند پله ای بهای بنزین در روزها و ماه های اخیر باعث افزایش مصرف آن شده و بالا رفتن میزان مصرف، یکی از اصلی ترین دلایل کمبود این کالا در کشور شده است.

قیمت بنزین در پاکستان طی یک سال اخیر سیر نزولی داشته است. سال گذشته میلادی قیمت بنزین در پاکستان حتی از مرز 110 روپیه در هر لیتر هم فراتر رفت اما اکنون، بعد از چند مرحله کاهش، بهای این کالای اساسی در این کشور حدود 78 روپیه در لیتر است که قرار است در ماه آینده میلادی، باز هم کاهش یابد.

وی همچنین تعطیل شدن جایگاه های عرضه سوخت گاز سی.ان.جی و اختصاص یافتن گاز برای مصارف خانگی در فصل سرما را یکی دیگر از دلایل عمده بالا رفتن میزان مصرف بنزین در کشور عنوان کرد.

وزیر نفت پاکستان همچنین اعلام کرد که در روزهای اخیر و با هدف برطرف کردن بحران کمبود سوخت، بطور متوسط، 30 درصد به میزان عرضه بنزین در سراسر کشور افزوده شده است که این رقم در شهرهای اسلام آباد و راولپندی 50 درصد و در شهر لاهور 100درصد است.

با وجود اینکه دولت پاکستان تصمیم گرفته بود در فصل زمستان، شیرهای گاز سی.ان.جی را به روی خودروهای دوگانه سوز ببندد، اما در روزهای اخیر به دلیل بحرانی شدن کمبود بنزین، بار دیگر توزیع گاز سی.ان.جی را در جایگاه های توزیع سوخت کلانشهرهای لاهور و کراچی از سر گرفته است.

بیش از یک هفته است که بحران شدید کمبود بنزین در پاکستان ادامه دارد و رسانه های این کشور به نقل از برخی مسوولان شرکت ملی نفت پاکستان، بدون اشاره به نام آنها، نوشته اند که دلیل این کمبود شدید بنزین، این است که دولت در پرداخت پول بنزین وارداتی کوتاهی کرده است و هم اکنون حداقل نیاز به بودجه ای معادل یک میلیارد دلار برای پرداخت بدهی های قبلی خود دارد.

نخست وزیر پاکستان روز شنبه هفته جاری چهار نفر از مسوولان عالی وزارت نفت و شرکت ملی نفت پاکستان را که ظاهرا در بوجود آمدن این بحران مقصر بوده اند، برکنار کرد.

احزاب و گروه های مخالف دولت، عملکرد ضعیف وزارت نفت پاکستان را عامل ایجاد بحران می دانند و خواستار استعفای شاهد خاقان عباسی از سمت وزارت نفت این کشور شده اند.

صف های طولانی خودروها و موتور سیکلت ها در مقابل جایگاه های توزیع سوخت در شهرهای مختلف پاکستان بیش از یک هفته است که ادامه دارد و تعداد زیادی از مردم ترجیح می دهند بجای متحمل شدن رنج تهیه بنزین، پیاده در شهر تردد کنند و یا از دوچرخه استفاده کنند.

۱۳۹۳/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...