نسخه چاپی

شكایت ۵۰ سینماگر از شبكه‌های ماهواره‌ای

وكیل مدافع حدود ۵۰ نفر از تهیه‌كنندگان و سینماگران كشورمان آخرین وضعیت شكایت موكلانش از مدیران تعدادی از شبكه ماهواره‌ای كه بدون مجوز اقدام به پخش فیلم‌های سینمایی می‌كردند را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امیر رئیسیان اظهار داشت: حدود ۵۰ نفر از جامعه سینماگران در واکنش به پخش بدون مجوز آثارشان از دو شبکه ماهواره‌ای شکایت کردند که این شکایت در دست رسیدگی مرجع قضایی قرار دارد.

وکیل مدافع ۵۰ نفر از تهیه‌کنندگان و کارگردانان اضافه کرد: بیشتر مدیران این شبکه‌ها در ایران ساکن هستند یا دفتر دارند و حتی برخی از مدیران این شبکه‌ها از افراد سرشناس به شمار می‌روند بنابراین شکایت صورت گرفته و حکمی که دادگاه صادر خواهد کرد می‌تواند از تکرار موارد مشابه جلوگیری کند.

رئیسیان افزود: شکایت سینماگران از مدیران شبکه‌های ماهواره‌های پس از رسیدگی در دادسرای فرهنگ و رسانه و صدور کیفرخواست، به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی جزایی تهران ارسال شد و دادگاه نیز با برگزاری جلسه محاکمه به شکایت سینماگران رسیدگی کرد.

وکیل مدافع حدود ۵۰ نفر از سینماگران در پرونده شکایت از شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: جلسه محاکمه شعبه دادگاه در ارتباط با دو شبکه ماهواره‌ای برگزار شد که مدیران یکی از شبکه‌ها وکیل خود را به دادگاه فرستاد و مدیر شبکه دیگر نیز در دادگاه حاضر نشد. هم اکنون منتظر تصمیم دادگاه و صدور رای در این پرونده هستیم.

وی تصریح کرد: البته در این شکایت، بحث شخصی مطرح نیست زیرا تعداد زیادی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان با این اقدام شبکه‌های ماهواره‌ای متضرر می‌شدند.

رئیسیان همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده همکاری سه شاعر و یک مستندساز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق همکاری با خواننده مرتد خارج‌نشین نیز گفت: آخرین جلسه محاکمه موکلانم نهم آذر ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد و هنوز دادگاه زمان بعدی برای رسیدگی را تعیین نکرده است.

وی پیشتر درباره این پرونده به خبرنگار تسنیم گفته بود: حدود یک سال پیش اشعاری از سه شاعر که در کتاب‌هایشان هم منتشر شده بود در یکی از آلبوم‌های یک خواننده خارج‌نشین استفاده شد. از این سه شاعر، من وکالت فاطمه اختصاری و مهدی موسوی و همچنین وکالت یک مستندساز که قرار بوده برای خواننده مذکور کلیپ بسازد را بر عهده دارم. البته این مستند ساز برای ساخت این کلیپ به توافق محتوایی نرسید و در نهایت هم این کلیپ ساخته نشد.

این وکیل دادگستری افزود: جلسه محاکمه موکلانم که اتهام اصلی آنها فعالیت تبلیغی علیه نظام است در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، اما چون وقت برای دفاع کافی نبود جلسه رسیدگی تجدید شد.

۱۳۹۳/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...