نسخه چاپی

نمایندگان وزیر امور خارجه را استیضاح كنند

۶۱ كانون بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز با صدور نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس، اعلام كردند: وزیر امور خارجه را به دلیل انفعال و بی‌اعتنایی دستگاه دیپلماسی در قبال توهین به پیامبر(ص) استیضاح‌ كنید.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، 61 کانون بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز با صدور نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کردند: آنچه ما دانشجویان را وادار به نوشتن این نامه کرده است انفعال و بی‌اعتنایی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی نسبت به این هتاکی گستاخانه است که قلوب ملت اسلامی ایران را بسیار بیشتر جریحه دار نموده، گویی انگار نه انگار که پیامبر مسلمانان مورد اهانت واقع شده است.

متن این نامه بدین شرح است:

« این روزها خون مسلمانان جهان از جسارت بی‌شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) به جوش آمده است و اعتراضات گسترده پیروان آن حضرت، جهان را به لرزه درآورده است. اما آنچه ما دانشجویان را وادار به نوشتن این نامه کرده است، انفعال و بی‌اعتنایی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی نسبت به این هتاکی گستاخانه است که قلوب ملت اسلامی ایران را بسیار بیشتر جریحه دار نموده، گویی انگار نه انگار که پیامبر مسلمانان مورد اهانت واقع شده است.

36 سال پیش و در همین روزها انقلاب اسلامی ایران با شعار اسلام ناب محمدی (ص) پا به عرصه وجود نهاد و ثمره آن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که اصل و اساس خود را مدیون مفاهیم و ارزش‌های والای اسلام عزیز است.

حال چه شده است که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در مقابل این اهانت مستقیم به ساحت مقدس آن حضرت (ص) به بیانیه خوانی اکتفا کرده و شخص وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بدون اعتنا به محل وقوع این گستاخی نابخشودنی، در همان روز انتشار کاریکاتور جدید از پیامبر اسلام توسط نشریه فرانسوی برای مذاکرات به پاریس می‌رود و تصاویر پیاده‌روی عصرانه شان با وزیر امور خارجه آمریکای مستکبر که از این حرکت اهانت آمیز حمایت کرده است، در خیابان‌های اروپا بازتاب می‌یابد؟

آیا حرمت پیامبر اسلام (ص) آنقدر اهمیت نداشت که در اعتراض به این هتاکی مذاکرات هسته‌ای را که اتفاقا یکی از اعضای آن، دولت فرانسه و حامی مستقیم این نشریه هتاک است، به تعویق اندازید؟

چشم های مستضعفین عالم چگونه این را باور کند که جمهوری اسلامی که همواره آرمان خود را در مبارزه و نفی ظلم و حمایت از محرومین می‌دانسته اکنون وزیر امور خارجه اش اینگونه با لب‌های خندان در کنار وزیر خارجه شیطان بزرگ به پیاده روی عصرانه بپردازد؟ چه کسی جوابگوی این آبروریزی و متهم شدن جمهوری اسلامی به تذبذب در چشم آزادگان جهان است؟

نمایندگان محترم!

کجای این سیاست خارجی با معیارهای اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی تطابق دارد که دستگاه دیپلماسی در مقابل اهانت به مقدسات اسلامی و پیامبر گرانقدر اسلام(ص)به صرف یک محکومیت شفاهی، وظیفه صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام را از سر باز کند؟

آیا اصل سوم قانون اساسی بر تنظیم سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی بر اساس معیارهای اسلام تاکید نکرده است ؟ آیا اصل یکصد و پنجاه و دوم قانون اساسی صراحتا دفاع از حقوق مسلمانان را اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی به شمار نیاورده است؟ آیا جز این است که جمهوری اسلامی تمام جایگاه و مقام خود را در سیاست خارجه وامدار حمایت از مظلومین و مستضعفین و مبارزه بی‌وقفه با ظلم و استکبار است؟

در این راستا خواسته ما دانشجویان از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، استیضاح وزیر امور خارجه است تا از این پس، دیگر کسی جرأت بی‌اعتنایی و دهن کجی به آرمان های انقلاب اسلامی در سیاست خارجی را نداشته باشد.»

۱۳۹۳/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...