نسخه چاپی

عملیات گسترده نیروهای پیشمرگه برضد داعش

نیروهای پیشمرگه با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریكا حملات گسترده ای را علیه تروریست های داعش در اطراف سد موصل در شمال عراق آغاز كردند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، شورای امنیت ملی کردها روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای پیشمرگه کرد عملیات نظامی گسترده ای را برای پاکسازی مناطق مختلف جنوب شرق و جنوب غرب صد موصل از عناصر داعش آغاز کردند .

سد موصل یکی از بزرگترین سد عراق در شمال شهر موصل در ۳۵۰ کیلومتر شمال بغداد است که عناصر داعش آن را تحت کنترل دارند .

شورای امنیت ملی کردها تاکید کرد نیروهای پیشمرگه در این عملیات بزرگ روستای های تل‌خضر ، اسکی موصل ، کهرش و جمرود در پنج کیلومتری سد موصل را از اشغال داعش آزاد کنند و عملیات نظامی برای پاکسازی دیگر روستاهای اطراف سد موصل از عناصر داعش ادامه دارد .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از موصل ، یک مسئول شورای امنیت ملی کرد که خواست نامش فاش نشود ، گفت مناطقی که از اشغال داعش آزاد شدند ،از مناطق کردنشین و راهبردی هستند و داعش از این مناطق به نیروهای پیشمرگه حمله می کرد .

مسئول کرد در ادامه گفت عملیات نظامی پیشمرگه در روستاهای مجاور سد موصل با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف بین المللی صورت می گیرد .

در همین حال مرکز فرماندهی ائتلاف بین المللی در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های ائتلاف در ۲۴ ساعت گذشته شش بار مواضع داعش را در مناطق مختلف شمال عراق بمباران کردند .

عناصر داعش از ژوئن گذشته با یورش به خاک عراق بخش های وسیعی از شمال و غرب این کشور اشغال کردند . تشدید حملات داعش در شمال عراق و نزدیک شدن آنان به مرزهای اقلیم کردستان ،یکی از علل اصلی تشکیل ائتلاف بین المللی برای اجرای حملات هوایی با هدف سرکوب افراد مسلح در عراق و سوریه محسوب می شود .

۱۳۹۳/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...