نسخه چاپی

آخرین وضعیت تولید و مصرف گاز در ایران

سخنگوی شركت ملی گاز با تشریح آخرین وضعیت مصرف گاز زمستانی در كشور اعلام كرد: با وجود كاهش شدید دمای هوا، تاكنون در هیچ نقطه‌ای از كشور قطعی و یا افت فشار گاز اتفاق نیافتاده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، مجید بوجارزاده امروز در تشریح آخرین وضعیت مصرف گاز زمستانی در کشور، گفت: از سه روز گذشته تاکنون یک جبهه هوای سرد زمستانی در بخش عمده ای از استان های کشور متمرکز شده است به طوری که دمای هوا در ۱۵ استان ایران به صفر و یا زیر صفر کاهش یافته است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش قابل توجه مصرف گاز به ویژه توسط مشترکان خانگی و تجاری، تصریح کرد: چهارشنبه هفته گذشته مصرف گاز توسط مشترکان خانگی و تجاری به حدود ۴۶۰ میلیون مترمکعب رسید و پیش بینی می‌شود امروز هم میزان مصرف گاز در این بخش با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه باشد.

این مقام مسئول متوسط مرف گاز طبیعی توسط مشترکان خانگی را در روز گذشته بیش از ۴۳۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: علاوه بر این روز گذشته بیش از ۸۵ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه های برق و حدود ۶۸ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تحویل داده شده است.

بوجارزاده با تاکید بر اینکه پیش بینی های سازمان هواشناسی نشان می دهد که از فردا دمای هوا در اکثر استان‌ها کمی افزایش یابد، تبیین کرد: با وجود افزایش مصرف گاز توسط مشترکان خانگی و تجاری و ورود جبهه هوای سرد زمستانی اما تاکنون گاز هیچ یک از مشترکان در هیچ یک از نقاظ کشور قطع و یا با افت فشار روبرو نشده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه هم اکنون هیچگونه محدودیتی در ارسال گاز به صنایع عمده، جایگاه‌های سی. ان. جی و واحدهای پتروشیمی اعمال نشده است، تاکید کرد: پیش بینی می شود بریا امسب با کاهش بیشتر دمای هوا متوسط مصرف گاز طبیعی در استان های مختلف افزایش یابد.

این مقام مسئول خواستار صرفه جویی بیشتر مشترکان در مصرف گاز شد و خاطرنشان کرد: با کاهش یک درجه ای دمای ساختمان ها و منازل، حدود ۶ درصد در مصرف گاز کل کشور صرفه جویی خواهد شد که می‌تواند معادل ۲۰ تا ۳۰ میلیون مترمکعب ظرفیت مازاد گازرسانی برای نیروگاه ها و صنایع ایجاد کند.

۱۳۹۳/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...