نسخه چاپی

بولتون: تحولات یمن و مرگ پادشاه عربستان یك فاجعه تمام عیار است

نماینده سابق آمریكا در سازمان ملل طی مصاحبه‌ای هشدار داد كه تحولات اخیر یمن و همچنین مرگ پادشاه عربستان یك فاجعه تمام عیار است كه خاورمیانه را به سوی هرج و مرج سوق می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل هشدار داد که تحولات اخیر یمن و همچنین مرگ پادشاه عربستان یک فاجعه تمام عیار است و خاورمیانه را به سمت یک هرج و مرج سوق می‌دهد.

بولتون در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز تصریح کرد: وقتی آمریکا از خاورمیانه عقب‌نشینی کند، به سوی هرج و مرج بیشتری سوق می‌یابیم و این دقیقاً چیزی است که ما به آن دست پیدا می‌کنیم. این یک سراشیبی به سوی هرج و مرج است.

نماینده سابق جنگ‌طلب آمریکا در سازمان ملل در ادامه بحث‌های خود به ایران اشاره کرد و نوشت که هرج و مرج بعدی این خبر است که ایران یک موشکی را ساخته است که می‌تواند به اروپا برسد. «این یک فاجعه تمام عیار است. این نتیجه سیاست تخفیف و واگذاری امتیاز به ایران است که اوباما در مقابل ایرانیان و برنامه تسلیحات هسته‌ای آنها اتخاذ کرده است. در صورت امضای توافقنامه (هسته‌ای) شما نتیجه این سیاست تخفیف را خواهید دید.

در نخستین ساعات روز جمعه رسانه‌های سعودی گزارش کردند که ملک عبدالله پادشاه عربستان در سن 90 سالگی درگذشت.

به گزارش بی بی سی، ملک عبدالله در چند هفته اخیر به علت ابتلا به عفونت ریه در بیمارستان بستری بود. او در سال 2005 و پس از مرگ برادرش، ملک فهد، پادشاه عربستان سعودی شد و از زمان بستری شدن ملک عبدالله در بیمارستان، ولیعهد ملک سلمان وظایف او را به عهده گرفته بود.

با اعلام پادشاهی ملک سلمان، امیر مقرن بن عبدالعزیز برادر ناتنی ملک عبدالله به عنوان ولیعهد جدید معرفی شده است.

۱۳۹۳/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...