نسخه چاپی

دریافت یارانه با هویت جعلی!

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد، از دستگیری اعضای یك خانواده غیر ایرانی كه مدت ۱۶ سال با اسناد و مدارك هویتی جعلی زندگی می كردند خبر داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ " رضا رضایی" گفت: با توجه به اعلام خبری در خصوص اینكه یك خانواده غیر ایرانی با اسناد و مدارك هویتی جعلی ایرانی در یكی از محلات شهر یزد زندگی می كند، بررسی این موضوع به ماموران اداره مهاجرت و گذرنامه سپرده شد.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقامات قضائی پس از انجام یك سری كارهای اطلاعاتی و تحقیقات لازم، اطمینان از درستی موضوع را کسب کردند.

رضایی ضمن اشاره به دستگیری اعضای این خانواده شش نفره تصریح كرد: ماموران در بازجویی های انجام شده متوجه شدند پدر و مادر این خانواده که از اتباع غیر ایرانی هستند در سال ۱۳۷۷با استفاده از شناسنامه جعلی ایرانی با هم ازدواج كرده و پس از آن موفق به اخذ سند رسمی ازدواج نیز شده اند.

سرهنگ رضایی اظهار داشت: والدین این خانواده برای فرزندان خود شناسنامه و كارت ملی ایرانی تهیه كرده و فرزندانشان با هویت ایرانی در مدارس یزد در حال تحصیل هستند.

وی افزود:اعضای این خانواده ماهیانه ۲۷۳ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می كرده اند و با استفاده از طرح بیمه سلامت، برای خود دفترچه خدمات درمانی اخذ كرده اند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد اظهار داشت: همسر این فرد با استفاده از اسناد و مدارك هویتی ایرانی ضمن دریافت دسته چك بانكی و گواهینامه رانندگی، یك دستگاه خودرو سواری را به نام خودش خریداری كرده است.

سرهنگ رضایی یادآور شد: متهمان به همراه پرونده مربوطه تحویل دادسرا شدند.

۱۳۹۳/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...