نسخه چاپی

زمان آغاز نام نویسی مرحله دوم عمره

نام نویسی مرحله دوم اعزام زائران عمره مفرده از ۱۶ بهمن ماه آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز تا ۲۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از پایگاه حج، حسن سرخوش مدیركل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت اظهارکرد: نام نویسی مرحله دوم اعزام زائران عمره مفرده از ۱۶ بهمن ماه آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز تا ۲۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این كه مرحله دوم اعزام زائران به عمره مفرده از ۲۱ اسفند ماه ۹۳ تا ۲۷ خرداد ۹۴ انجام می‌گیرد، اظهار داشت: آن دسته از متقاضیان كه اولویت آن‌ها در مرحله دوم اعلام می‌شود، تنها ۵ روز فرصت دارند، جهت نام نویسی در كاروان‌ها اقدام كنند.

سرخوش درباره آمار زائران اعزامی عمره مفرده در مرحله نخست گفت: تاكنون ۱۶۳ هزار و ۴۲۳ زایر ایرانی به عمره مفرده اعزام شده‌اند كه از این تعداد حدود ۱۲۸ هزار زایر پس از انجام مناسك عمره مفرده به میهن اسلامی بازگشته‌اند.

وی افزود: هم‌اینك آمار ۲۷۳ هزار و ۵۹۹ زایر ایرانی برای صدور روادید به سفارت عربستان در تهران و مشهد معرفی شده‌اند كه تاكنون برای ۲۲۱ هزار و ۶۵۱ زایر، رقم طلب الكترونیكی و برای ۲۱۴ هزار و ۳۲۸ زایر روادید صادر شده است.

مدیركل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت یادآور شد: مرحله نخست اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت كه در این دور قرار است بیش از ۳۰۰ هزار زایر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی ادامه داد: كار اعزام زائران ایرانی از ۲۱ ایستگاه پروازی انجام می‌گیرد كه طبق آمار تاكنون ۵۳۳ پرواز انجام گرفته است كه از این تعداد ۲۶۳ پرواز توسط شركت هواپیمایی سعودی و ما بقی پروازها توسط شركت هواپیمایی ایران ایر و ماهان صورت گرفته است.

هم اكنون حدود ۳۵ هزار زائر عمره گزار ایرانی در عربستان به سر می‌برند كه ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مكه مكرمه و همین تعداد در مدینه منوره هستند كه پس از اقامت ۱۰ روز در این كشور و انجام مناسك عمره مفرده به میهن اسلامی باز می‌گردند .

شایان ذكر است، امسال برای دومین سال متوالی اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از نیمه اول ماه صفر آغاز شده و زائران ایرانی ایام اربعین حسینی (ع) و ایام رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را در سرزمین وحی حضور داشتند.

گفتنی است، براساس اعلام سازمان حج و زیارت، قرار است امسال بیش از ۸۰۰ هزار زایر از جمهوری اسلامی ایرانی جهت انجام مناسك عمره مفرده به عربستان اعزام شوند.

۱۳۹۳/۱۱/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...