نسخه چاپی

مشكل پرونده زنجانی شناسایی اموال خارج از كشور است

عکس خبري -مشکل پرونده زنجاني شناسايي اموال خارج از کشور است

وزیر دادگستری شناسایی اموال بابك زنجانی در خارج از كشور را مشكلی عمده در پرونده این فرد عنوان كرد و این در حالی است كه دادستان تهران خبراز تحقیق از رییس كل سابق بانك مركزی و چند وزیر داده است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام پورمحمدی در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین اقدامات در پرونده بابک زنجانی گفت: ما در شناسایی اموال وی در داخل کشور مشکلی نداریم بلکه مشکل عمده ما شناسایی اموال وی در خارج از کشور است.

وی افزود: همانطور که قبلاً هم گفتیم وظیفه اصلی ما شناسایی اموال این فرد است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در بحث شناسایی اموال پیشرفت کمی داشته‌ایم، افزود: اموال زیادی در دست بابک زنجانی است و بیشتر اموال هم در خارج از کشور است.

اولین روزهای زمستان سال گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر بدهکاری یک میلیاردر جوان به دولت.

بدهی رقمی معادل 2 میلیارد یورو بود که گفته می‌شد بابک زنجانی در جریان خرید و فروش نفت به این میزان به وزارت نفت بدهکار شده است.

پس از حدس و گمان‌های مختلف درباره این پرونده در روز 8 دی ماه همان سال دادستان عمومی و انقلاب تهران مدعی شد پرونده این فرد در دادستانی تهران مفتوح است.

تنها یک روز پس از این اظهار نظر حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بابک زنجانی بازداشت شده است.

بررسی‌ها درباره دستیابی به نوع اتهامات این فرد و همچنین نحوه رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد همان بدهی نفتی عامل بازداشت بابک زنجانی شده است.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به وسعت پرونده بابک زنجانی افزود: این پرونده بزرگ‌ترین پرونده‌ اقتصادی سال‌های بعد از انقلاب است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه هم در هفتاد و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین جزئیات پرونده بابک زنجانی گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم ایشان همکاری لازم برای معرفی اموالش در داخل و خارج از کشور را نداشته است اما هم‌اکنون کار کارشناسی برای قیمت‌گذاری اموال وی در حال انجام است.

وی افزود: در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پرونده وی مطرح شد و قرار شد که اموال پیدا شده با نظارت دادستان تهران در اختیار وزارت نفت قرار بگیرد و وزارت نفت با نظارت دادستان تهران آن اموال را یا بفروشد و یا آن را اداره کند که این کار در حال انجام است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در مورد افراد بازداشتی باید بگویم که شخص جدیدی بازداشت نشده است و افرادی که در بازداشت بودند هنوز هم هستند. همچنین از بعضی افراد سؤال و تحقیق به عمل آمده و کیفرخواست هنوز صادر نشده است.

این در حالی است که دادستان تهران در خصوص اظهارات اخیر یکی از مقامات دولتی در مورد پرونده بابک زنجانی گفت: در این پرونده، از رئیس کل سابق بانک مرکزی و تعدادی از وزرای سابق، تحقیقات لازم صورت گرفته است و با توجه به گستردگی ابعاد پرونده، تکمیل تحقیقات مستلزم زمان بیشتری است.

وی افزود: بازپرس در مرحله فعلی، تحقیقات خود را بر روی سه متهم اصلی پرونده متمرکز کرده است و پس از فراغت از این امر، در مورد سایر متهمان پرونده اقدام و اتخاذ تصمیم شد.

۱۳۹۳/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...