نسخه چاپی

3 كوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تهران

معاون امداد و نجات استان تهران با اشاره به اینكه ارتفاعات استان تهران پرحادثه‌ترین ارتفاعات كشور محسوب می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاكنون ۳ نفر از كوهنوردانی كه در این ارتفاعات مفقود شده‌اند، هنوز پیدا نشده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، شاهین فتحی در نشست خبری خود به ارائه آمار خدمات‌رسانی و امدادرسانی از ابتدای امسال تاکنون پرداخت.

وی با بیان اینکه کوهستان‌های تهران پرحادثه‌ترین ارتفاعات کشور محسوب می‌شوند، گفت: تلفات جانی و تعداد مصدومان در این ارتفاعات زیاد است به طوری که هنوز ۳ نفر از کوهنوردانی که در طول ۱۰ ماه گذشته در ارتفاعات تهران مفقود شده‌اند پیدا نشده و ما همچنان به دنبال آنها هستیم.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از انجام ۲۰۰ عملیات کوهستان و امدادرسانی در ۱۴۸ حادثه کوهستانی از ابتدای امسال خبر تا امروز خبر داد و گفت: تا امروز ۱۵۳۹ حادثه در تهران رخ داده که امداد و نجات در آنها امدادرسانی کرده است.

وی تأکید کرد: ۹۴۲ مورد از این حوادث مربوط به جاده‌ها و ۱۴۸ مورد نیز مربوط به امدادرسانی در ارتفاعات تهران می‌شود.

فتحی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال بیش از ۶ میلیون تماس با شماره ۱۱۲ استان تهران گرفته شده است، گفت: روزانه چندین هزار تماس با ۱۱۲ گرفته می‌شود که تنها ۲ درصد آنها به عملیات منجر می‌شود.

به گفته وی، حوادث جاده‌ای تهران رو به کاهش است و سال گذشته بیشترین درصد کاهش را نسبت به سایر جاده‌های کشور داشته است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران با اشاره به مصدومیت ۳ نفر از امدادگران از ابتدای سال تاکنون در جریان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان گفت: این افراد تحت پوشش بیمه هستند و حمایت‌های جمعیت هلال احمر نیز از آنها انجام می‌شود و خوشبختانه مصدومیت آنها جزئی بوده که در آخرین مورد نیز همین روز گذشته و در جریان جست‌وجو برای یافتن کوهنورد ۲۷ ساله در ارتفاعات تهران، یکی از امدادگران ما دچار حادثه شد.

وی محدوده عملیات کوهستانی سازمان امداد و نجات را در تهران از دربند تا گردنه قوچک عنوان کرد و گفت: دره توچال و پیازچال از جمله خطرناک‌ترین و پرحادثه‌ترین ارتفاعات تهران محسوب می‌شوند که موجب شده ۳۷ مورد پرواز بالگرد برای امدادرسانی در ارتفاع تهران انجام و ۴۱ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شوند.

۱۳۹۳/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...