نسخه چاپی

دستگیری 8 زورگیر در غرب تهران

اعضای 8 نفره 2 گروه آدم‌ربایی، اخاذی، زورگیری و تهدید به جنایت كه در پوشش مسافركشی اقدام به ده‌ها فقره زورگیری كرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل ازکیهان ، در بیستم مهر ماه 93، یک فقره زورگیری منجر به آدم‌ربایی در پوشش مسافرکشی (در کیلومتر 9 جاده قدیم به مقصد میدان آزادی) به کلانتری 154 چیتگر اعلام شد که شاکی در اظهاراتش عنوان داشت که توسط 4 سرنشین یک خودروی پیکان آبی‌رنگ مورد زورگیری با تهدید چاقو و قمه برای گرفتن تمامی وجوه نقد، گوشی تلفن همراه و کارت عابر مورد اخاذی قرار گرفته است.


شناسایی و دستگیری اولین متهم
با توجه به اظهارات شاکی پرونده و همزمان با انجام چهره‌نگاری، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران به بررسی تراکنش مالی حساب عابر بانک مالباخته پرداخته و اطلاع پیداکردند که وجوه داخل حساب، در شعبه بانکی منطقه قلعه حسن‌خان برداشت شده است. با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر برداشت‌کننده وجه نقد از حساب مالباخته شدند.


با شناسایی نادر- الف به‌عنوان یکی از متهمان پرونده که پیش‌تر نیز سابقه سرقت موتورسیکلت در سوابقش ثبت شده بود و شناسایی تصویر وی توسط مالباخته، مخفیگاه وی در منطقه قلعه حسن خان شناسایی و در 8 دی ماه دستگیر شد که در طی بازرسی از مخفیگاهش چندین قبضه سلاح سرد، چاقو و قمه، افشانه اشک‌آور و عابر بانک مالباخته کشف شد.
با دستگیری نادر و شناسایی وی از سوی مالباخته، متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، 3 همدست خود به نام‌های مرتضی 27 ساله،‌ آرش 23 ساله و ساسان 21 ساله را معرفی کرد.
شناسایی شکات جدید


با بررسی اعترافات و اموال مسروقه بدست آمده متهمان و همچنین شناسایی پرونده‌های مشابه که مالباختگان و شکات آنها در مناطق غربی تهران به ویژه در محدوده میدان آزادی بدین شیوه و شگرد مورد سرقت، زورگیری و اخاذی قرار گرفته بودند، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که مورد زورگیری و سرقت قرار گرفتند.
در بررسی یکی از سرقت‌های به عنف همراه با آدم‌ربایی، پرونده‌ای از اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اختیار اداره پنجم قرار گرفت که طی آن آدم‌ربایان قصد اخاذی 10 میلیون تومانی از خانواده یکی از شکات را داشته‌اند که به واسطه اطلاع یکی از بستگان نزدیک شاکی که در نیروی انتظامی مشغول به خدمت بود این خانواده از پرداخت پول به سارقان خودداری کرده و موضوع را بلافاصله به پلیس اطلاع داده بودند.


شاکی این پرونده پس از حضور در اداره پنجم و شناسایی یکی از متهمان- ساسان- در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: این شخص- ساسان- به همراه سه نفر دیگر اقدام به سرقت وجوه نقد همراه و ربایش بنده کرده است.


شاکی همچنین در تشریح این حادثه گفت: در مورخه 14 دی ماه 93 از میدان آزادی به مقصد خیابان خلیج سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با چهار سرنشین شدم که در طی مسیر ناگهان دو سرنشین صندلی عقب با تهدید چاقو اقدام به سرقت تمامی وجوه نقد همراهم کردند.


شاکی در خصوص آثار کبودی ناشی از ضرب و شتم بر روی بدنش نیز به کارآگاهان گفت:‌«سارقان زمانی که از دریافت پول و اخاذی از خانواده‌ام ناامید شدند مرا به باغ‌های منطقه شهریار برده و در تاریکی شب شروع به ضرب‌وشتم شدید من کرده و پس از آن از محل دور شدند.»


شناسایی اعضای دیگر این گروه
با بهره‌گیری از اعترافات بدست آمده از ساسان و شناسایی هویت 3 عضو گروه جدید سارقان به عنف که به شیوه آدم‌ربایی اقدام به اخاذی از مالباختگان خود کرده بودند مخفیگاه آنها در منطقه قلعه‌ حسن‌خان، شناسایی و هر سه نفر آنها در مورخه 28 دی ماه 93 دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.


این 3 متهم در اظهارات خود ضمن اعتراف صریح به ده‌ها فقره زورگیری و ربایش افراد به شیوه مسافرکشی، آخرین عضو گروه به نام محسن. س (21ساله) را نیز معرفی کردند که بلافاصله این متهم در مورخه 30 دی ماه 93 در منطقه رباط کریم شناسایی و دستگیر شد.

۱۳۹۳/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...