نسخه چاپی

واشنگتن: تصور نمی‌كنیم عربستان میزان تولید نفت خود را كاهش دهد

عکس خبري -واشنگتن: تصور نمي‌کنيم عربستان ميزان توليد نفت خود را کاهش دهد

یك مقام آمریكایی با بیان اینكه رئیس‌جمهور آمریكا در دیدار با پادشاه عربستان با وی در مورد «ثبات بازار نفت» صحبت كرده، گفت: واشنگتن تصور نمی‌كند كه ریاض سطح تولید نفت خام خود را تغییر دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه پس از دیدار رئیس‌جمهور این کشور با پادشاه عربستان، گفت واشنگتن تصور نمی‌کند که تغییری در سطح تولید نفت خام ریاض ایجاد شود.

این مقام ارشد آمریکایی که در جریان بازگشت «باراک اوباما» به آمریکا با خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد دیدار روز سه‌شنبه گفت رئیس‌جمهور آمریکا و شاه سلمان بن عبدالعزیز پس از شام کمی بیش از یک ساعت مذاکره کرده‌اند.

پایگاه خبری «بلومبرگ» در این رابطه نوشت: «دو طرف مختصری در مورد ثبات بازار نفت به گفت‌وگو پرداختند. مقام آمریکایی می‌گوید ایالات متحده تصور نمی‌کند که در موضع عربستان در رابطه با ادامه تثبیت سطح تولید، با وجود کاهش 58 درصدی قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون، تغییری ایجاد شود.»

این مقام ارشد دولت آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، همچنین ادعا کرده است که اوباما و شاه سعودی، در این دیدار صحبتی در مورد قیمت نفت نکرده‌اند.

«دیوید اوتاوی» محقق ارشد مرکز بین‌المللی «وودرو ویلسون» در این رابطه به بلومبرگ گفته است: «سفر رئیس‌جمهور اوباما به عربستان سعودی، بسیار فراتر از یک نمایش نمادین از تداوم حمایت ایالات متحده از پادشاهی پس از انتقال قدرت در این کشور است. این سفر نشانه‌ای است از اذعان آمریکا به نقش اساسی کشورهای عربی در حمایت از عملیات نظامی علیه داعش که به رهبری ایالات متحده انجام می‌گیرد.»

به گفته مقام آمریکایی، طرفین در این نشست، در مورد روابط دوجانبه، تحولات یمن، مذاکرات هسته‌ای با ایران و همچنین بحران سوریه، گفت‌وگو کرده‌اند.

۱۳۹۳/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...