نسخه چاپی

توصیه‌های آیت‌الله صافی به سفیر ایران در عربستان

عکس خبري -توصيه‌هاي آيت‌الله صافي به سفير ايران در عربستان

سفیر ایران در عربستان با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در این دیدار اظهار کرد: ارتباط با کشورهای اسلامی به خصوص در این زمان که شرایط خاصی بر منطقه حاکم است، اهمیت زیادی دارد؛ از طرفی گروهی به اسم اسلام و تشکیل خلافت اسلامی چهره‌ی رحمانی دین را در دنیا مخدوش کرده‌اند و از طرف دیگر جهالت و نادانی بعضی از مسلمانان است که فریب افکار پلید آنها را خورده‌اند.

این مرجع تقلید افزود: در این شرایط حساس وظیفه‌ همه‌ مسلمانانِ آگاه و بیدار، بسیار سخت و دشوار است. باید از این دین حنیف که سرتاسر مهر و صفا و صلح و امنیت را برای جهانیان به ارمغان آورده،‌ دفاع کرد و دولت‌ها هم باید به هر وسیله‌ای که می‌توانند،‌ بخصوص با ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی، توطئه‌ این گروه‌های منحرف را خنثی کنند. به نظر اینجانب خطر تکفیری‌ها بسیار زیاد است و باید دولت‌ها برای این خطر بزرگ فکری نمایند تا شرّ آنها از منطقه رفع شود.

وی گفت: با توجه به اینکه عرف بین‌المللی باید در ملاقات‌ها و دید و بازدیدها رعایت شود، با حفظ منافع و عزت و استقلال کشور می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و روح دوستی و اخلاق و صداقت را به جهانیان نشان دهیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: با توجه به کارهایی که بعضی از سَلَفی‌ها نسبت به تخریب مراقد مطهر بقیع و مکان‌های مقدس دیگر انجام می‌دهند، نظر حقیر این است که این کارهای سخیف ضربه‌ای بزرگ به تاریخ عظیم اسلام می‌زند و جهان را از سابقه‌ی درخشان اسلام دور می‌سازد این مراقد برای همه‌ی مسلمانان مقدس است و وجود آنها، نشان از تاریخ صدر اسلام و عزت بزرگ مسلمانان در آن دوره‌ دارد و باید آنها را با احترام تمام حفظ و نگهداری کنیم.

در ابتدای این دیدار، صادقی گزارشی از حوزه‌ی مأموریت خود و وضعیت خاص منطقه ارائه داد.

۱۳۹۳/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...