نسخه چاپی

لاریجانی: گروهك تروریستی داعش باعث وهن اسلام شده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گروهك تروریستی داعش گفت: گروهك تروریستی داعش باعث وهن اسلام و عاملی برای تخریب اسلام شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در ادامه سفر خود به استان همدان با حضور در یادواره سرداران و 637 شهید شهرستان کبودراهنگ، اظهار کرد: تنها نیرویی که در برابر این گروه وحشی ایستاده مجاهدین هستند و این در حالیست که دیگران فقط سخنرانی می‌کنند و پیام می‌دهند که 40 کشور ائتلاف کرده‌اند اما این ائتلاف کجاست و چرا آن را در صحنه نمی‌بینیم؟

وی موضوع داعش را توطئه قدرت‌های بزرگ دانست و تاکید کرد: قدرت‌های بزرگ این گروه را بلای جان مسلمانان کرده که مسلمانان درگیر شده و مشغول شوند تا از توسعه و رشد باز بمانند.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت در یادواره شهدا نهایت سعادت و افتخار است، تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که در انقلاب اسلامی باعث ارزشمندی جایگاه انقلاب شده حرکت جهاد گونه امام راحل(ره) در انقلاب بود.

لاریجانی افزود: حرکت جهادی امام راحل(ره) برگرفته از اسلام ناب محمدی بود و حقیقت اسلام نیز در همین روحیه جهادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عزتمندی ملت ایران به خاطر مجاهدت شهداست، تصریح کرد: اگر ملت در دفاع مقدس اهل مجاهدت نبودند امروز خیلی‌ها هوس می‌کردند که به ایران حمله کنند اما مردم مجاهد سیلی محکمی به دشمنان زدند که دیگر آن راه را تکرار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: خیلی از کشورها پول دارند اما اهل مجاهدت نیستند و می‌ترسند چراکه اسلام آنها یک اسلام ظاهری است.

لاریجانی با بیان اینکه عزت کشور و ملت در اهل جهاد است، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم اهل بصیرت باشیم باید اهل جهاد شویم چراکه بصیرت را اهل جهاد دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) پرده غفلت را با حرکت جهادی خود کنار زد، خاطرنشان کرد: جوانان این کشور راه امام (ره) را شناختند و وارد صحنه شدند و در دفاع مقدس حرکت جهادی خود را انجام دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه منطقه در بحران است، بیان کرد: تمامی کسانی که کلام امام راحل به گوش آنها رسیده در داخل و خارج از کشور راه جهاد را در پیش گرفتند.

لاریجانی تاکید کرد: مسیر اصیل انقلاب را که امام خمینی(ره) پایه گذاری کرده امروز مقام معظم رهبری به نیکی و درخشندگی ادامه می‌دهند و مسئولان باید از فرمایشات معظم له پیروی کنند چرا که سعادت کشور در آن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات کشور در ابعاد مختلفی است عنوان کرد: مساله کم آبی یک موضوع کشوری است که در تمام کشور فراگیر شده و مسئولان راه‌هایی را اندیشیده‌اند و برخی سرمایه گذاری‌ها در این امر انجام شده که مشکل آب حل شود.

لاریجانی با بیان اینکه منطقه کبودراهنگ مستعد کشاورزی و دامداری و ... است، تصریح کرد: باید به کشاورزان از صندوق توسعه ملی وام هایی با نرخ سود بانکی پائین پرداخت شود تا این بخش حمایت شود.

بودجه جاری کشور متورم است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه جاری کشور متورم است چراکه با اختصاص بودجه کشور به بخش جاری دیگر چیزی برای عمران و آبادانی نمی‌ماند و باید دولت را کوچک کرد تا بودجه جاری کاهش و بودجه عمرانی افزایش یابد.

لاریجانی شامگاه گذشته در دیدار مردمی با مردم شهرستان بهار با بیان اینکه بهار شهری ممتاز در کشور است، اظهار کرد: وجود شخصیتی مانند مرحوم آیت الله بهاری که عارفی بزرگ و نمادی از تفکر بزرگ عرفانی بود برای همه مسلمانان نقش سازنده از نظر اخلاقی داشته است.

وی با بیان اینکه باید برای مردم حضور در صحنه‌های مختلف فراهم شود، تصریح کرد: در دوران جنگ تا زمانی که جنگ را از مردم جدا کرده بودیم توفیق نداشتیم.

لاریجانی ادامه داد: وقتی صدام به ایران حمله کرد بنی صدر فرماندهی کل قوا را داشت و در آن شرایط او تصور می‌کرد که با جنگ اختصاصی می‌تواند جنگ کند و برای همین اجازه حضور مردم در جبهه‌ها را نمی‌داد و سپاه نیز گسترش نیافته بود و آنهایی هم که بودند به آنان سلاح نمی‌داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا زمانی که بنی صدر بود مردم نتوانستند به جبهه‌ها متصل شوند، خاطرنشان کرد: در سال اول جنگ فقط چند تک داشتیم که آنها نیز ناموفق بودند اما از زمانی که بنی صدر عزل شد جریان حزب اللهی و بسیجی وارد صحنه شدند و جبهه‌ها به روی حزب اللهی‌ها باز شد.

وی اضافه کرد: با ورود مردم به صحنه جنگ شرایط جنگ تغییر کرد و فتوحات مختلف بعد از شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر نصیب کشور شد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد پرداخت و عنوان کرد: تا وقتی که اقتصاد در دست دولت باشد توفیقی نخواهیم داشت چراکه تولید را نمی‌توان به صورت دولتی انجام داد و در این بخش نیز مردم باید وارد صحنه شوند.

وی با اشاره به بخشی از سخنان شهید مدرس تاکید کرد: دولت هیچ وقت مالک خوب، سازنده خوب و تولید کننده خوب نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر جریانی برای موفقیت باید مردمی باشد، اظهار کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در واقع به معنای آن است که روی پای خود بایستیم و رسانه‌ها باید این مساله را بیشتر در جامعه تشریح کنند.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم قرار داریم و این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده چراکه در گذشته دو میلیون بشکه نفت در روز با 100 دلار می‌فروختیم اما امروز به نصف کاهش یافته و دشمنان شیطنت کردند و دنبال فشار به ایران هستند اما ایران در برخی زمینه‌ها جلو آنها ایستاده است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بودجه جاری کشور متورم است، تصریح کرد: با اختصاص بودجه کشور به بخش جاری دیگر چیزی برای عمران و آبادانی نمی‌ماند و باید دولت را کوچک کرد تا بودجه جاری کاهش و بودجه عمرانی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در سال 93 بودجه عمرانی کشور 30 هزار میلیارد تومان و بودجه جاری کشور 150 هزار میلیارد تومان است که این سیتسم ناجور و نادرستی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این روش اداره کشور نیست و باید دستگاه‌ها با کوچک شدن چابک شوند.

زنده ماندن انقلاب اسلامی به آرمانهای شهدا بستگی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زنده ماندن انقلاب اسلامی به آرمان های شهدا بستگی دارد.

لاریجانی همچنین شامگاه گذشته در ادامه سفر خود به استان همدان با حضور در بیست و سومین یادواره سرداران، فرماندهان و 105 شهید شهر لالجین، اظهار کرد: خون شهدا انقلاب را بیمه کرد و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا زنده است.

وی با بیان اینکه لالجین به هنرمندی شهره است، تصریح کرد: هنرمندان لالجین از خاک چیزی می سازند که بسیار ارزشمند است و همه به آن علاقمند هستند و خبر دارم که در این شهر یک نفر هم بیکار نیست.

لاریجانی افزود: اگر زمینه‌های کار برای مردم فراهم باشد خود وارد صحنه شده و فعالیت می‌کنند و دولت نباید مانع کار شود.

وی با اشاره به اینکه شهدا بیشتر از یک چیز نمی‌اندیشند، تصریح کرد: شهدا از ما می‌خواهند که پیام آنها به نسل‌های آینده منتقل شود و دغدغه آنها این است که حرکت اسلامی که در ایران ایجاد شده پایدار بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا با تمام هستی خود در مقابل دشمنان ایستادند، عنوان کرد: خون شهدا انقلاب را بیمه کرد و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا زنده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا برای این است که بگوئیم راه آنها را ادامه می دهیم عنوان کرد: زنده ماندن انقلاب اسلامی به آرمان های شهدا بستگی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه نهضت اسلامی در واقع دنبال اسلام خواهی است، اظهار کرد: اسلام خواهی انقلاب آن اسلام آمریکایی و انگلیسی نیست بلکه قرائتی است که امام راحل داشتند و دولت نیز باید ماهیت اسلامی داشته باشد و اگر اینگونه باشد نهضت زنده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به لحاظ استقلال در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ممتاز است، گفت: بسیاری از کشورهای ادای استقلال را در می آورند چراکه بسیاری از آنها سلطنتی هستند و کشورهای دیگر در اداره آنها نقش دارند.

وی ادامه داد: در ایران یک فرماندار از قدرتهای بزرگ انتقاد می کند و آنها نمی توانند حرفی بزنند اما در کشورهای دیگر حتی پادشاه هم نمی تواند انتقاد کند.

لاریجانی با بیان اینکه در عراق و فلسطین خواستند اقداماتی انجام دهند اکه با عدم پذیرش ایران موفق نشدند، اضافه کرد: این موضوع نشانگر استقلال همه جانبه ایران است.

وی در ادامه گفت: گاهی اوقات یکسری روشنفکران حرف‌هایی می‌زنند و بسیاری از گروه‌ها گمراه می‌شوند و دست به ترور می‌زنند مانند منافقین و علت این است که آنها از روحانیت جدا شده‌اند.

۱۳۹۳/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...