نسخه چاپی

سالانه بیش از 2700 نفر قربانی الودگی هوا می شوند

نماینده اسفراین با انتقاد از آلودگی بیش از حد هوا در كلانشهرهای كشور گفت: این معضل بزرگ فقط در تهران سالانه بیش از 2700 نفر قربانی می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، هادی قوامی نماینده اسفراین در تذکر شفاهی خود در صحن علنی امروز (یکشنبه 12 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه تذکر بنده درخصوص اصل 43 قانون اساسی است، گفت: برای تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و همچنین برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با حفظ آزادی، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران براساس ضابطه‌هایی استوار شده است.

نماینده اسفراین تصریح کرد: بهتر است تلفات را در اقتصاد ایران اندازه‌گیری کنیم، تلفاتی از قبیل اینترنت کم‌سرعت، ترافیک کلانشهرها، فارغ‌التحصیلان بیکار که بیش از 6 میلیون نفر هستند.

وی با انتقاد از آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور افزود: در کلانشهر تهران سالانه بیش از 2700 نفر بر اثر آلودگی هوا فوت می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تورم موجود در کشور باعث کاهش ارزش پول مردم شده است، تصریح کرد: تلفات محصولات کشاورزی 30 درصد است و ما شاهد تلفات سرمایه در شهرک‌های صنعتی در حوزه انرژی هستیم.

قوامی خواستار اجرایی شدن اصل 43 قانون اساسی برای کاهش تلفات در اقتصاد کشور شد و خاطرنشان کرد: تولید ناخالص ملی کشور طی سال 92 حدود 934 هزار میلیارد است که اگر تجدیدنظر صورت گیرد، این وظیفه دولت و مجلس است که اصل 43 قانون اساسی را محقق کنند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...