نسخه چاپی

اقدام زنان هندی در روز جهانی حجاب

حجاب آزادی بانوان برای ابراز خود به آن شیوه‌ای است كه خود می‌خواهند نه آن مفاهیم كلیشه‌ای و ناآگاهانه‌ای كه به آن نسبت داده می‌شود

به گزارش نما، بانوان هند با پیوستن به میلیون‌ها مسلمان و غیرمسلمان جهان دیروز، ۱۲ بهمن‌ماه، برای نخستین بار با برپایی جشن در شهر «لکهنو»، روز جهانی حجاب را گرامی داشتند.

ایکنا به نقل از پایگاه خبری «Times of India» نوشت: آیوشی سریواستاوا، از شرکت‌کنندگان در مراسم گرامیداشت حجاب گفت: «من روز جهانی حجاب را از طریق رسانه‌های اجتماعی شناختم. این روش بسیار خوبی برای انتشار آگاهی در مورد حجاب و به طور وسیع‌تر در مورد اسلام است».

وی افزود: «این برنامه به مردم اجازه می‌دهد که حجاب را به درستی بشناسند. حجاب آزادی بانوان برای ابراز خود به آن شیوه‌ای است که خود می‌خواهند نه آن مفاهیم کلیشه‌ای و ناآگاهانه‌ای که به آن نسبت داده می‌شود».

این برنامه که توسط گروهی از بانوان جوان هند برگزار شد، بخشی از جشن‌ روز جهانی حجاب بود که دیروز برای سومین سال پیاپی در بسیاری از شهرهای سراسر جهان برگزار شد.

در این برنامه، خیابان‌های شهر با پوسترها و بنرهایی تزیین شده بود که غیرمسلمانان و نیز برخی مسلمانان را به امتحان کردن حجاب برای یک روز دعوت می‌کرد.

هدف از برگزاری روز جهانی حجاب در هند تلاش برای افزایش آگاهی‌ها در مورد پوشش اسلامی و از بین بردن تصورات نادرست در مورد آن بود.

حدود 140 میلیون مسلمان در کشور هند که اکثریت مردم آن هندو هستند، زندگی می‌کنند. هند بعد از اندونزی و پاکستان بیشترین جمعیت مسلمانان را دارا است.

۱۳۹۳/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...