نسخه چاپی

هشدار به شهروندان در خصوص مصرف آب

مدیركل محیط زیست استان تهران با اشاره به كمبود بارش‌ها در سال جاری گفت: متاسفانه نیمه بهمن ماه را نیز پشت سر گذاشتیم ولی میانگین بارش‌ها نسبت به سالهای گذشته بسیار پایین بوده است. با شرایط موجود قطعا با مشكل كمبود منابع آبی مواجه می‌شویم و این كمبود در استان تهران جدی است.

به گزارش نما، حیدرزاده در حاشیه مراسم آغاز طرح ناجیان زمین در جمع خبرنگاران خطاب به شهروندان تهرانی گفت: درخواست می‌کنم شهروندان در مصرف آب به طور جدی صرفه جویی کنند و از درگاه خداوند طلب رحمت الهی کنند تا دچار بحران نشویم.

وی در خصوص آغاز طرح ناجیان زمین نیز گفت: این طرح با هدف حراست از اراضی ملی و مناطق حفاظت شده به صورت پایلوت در منطقه دو آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شده است و امیدواریم در این طرح آموزش‌های لازم در خصوص مسائل زیست محیطی به دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی داده شود.

وی افزود: در فاز اول بر اساس تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش به امضا رسیده منطقه دو آموزش و پرورش شهر تهران به صورت پایلوت در این طرح آموزش‌های لازم را می‌بیند و در مرحله بعدی سه منطقه دیگر در استان تهران شاهد این طرح خواهند بود.

وی تاکید کرد: تا پایان سال 94 کلیه مناطق آموزش و پرورش شهر تهران این طرح را اجرایی می‌کنند و اجرای آن برای کل استان تا سال 1395 محقق می‌شود؛ البته هفت استان که دچار معضلات زیست محیطی هستند در نظر گرفته شده تا طرح ناجیان زمین در آنها اجرایی شود. در مرحله اول استان تهران و در مرحله بعدی شش استان دیگر نیز شاهد اجرای این طرح خواهند بود.

۱۳۹۳/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...