نسخه چاپی

نام محمد (ص) قلب اروپا را نیز تسخیر كرده است

عکس خبري -نام محمد (ص) قلب اروپا را نيز تسخير کرده است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر كهگیلویه و بویراحمد گفت: نام محمد (ص) قلب اروپا را نیز تسخیر كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید جواد غفاریان ظهر چهارشنبه در جشن بزرگ انقلاب که با همکاری کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی با مشارکت هلال احمر کمیته امداد، تأمین اجتماعی، بهزیستی، و کانون بازنشستگان گچساران برگزار شد، با بیان این‌که خداوند بارها در قرآن ما به ذکر ایام‌الله دعوت کرده است، با طرح سئوالی اظهار کرد: فلسفه ایام‌الله چیست و چرا این روزها را به این نام تعریف کرده‌اند.

وی افزود: همه روزها، زمان‌ها، مکان‌ها به خداوند تعلق داشته و هر روز روز خداوند است اما بعضی از مکان‌ها خانه خدا و بعضی روزها روز خدا نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت پهلوی گفت: امام راحل با حرکت موسی‌گانه خود که ادامه دهنده راه انبیاء بود ملت و مملکت را از ظلم و ستم نجات و به نور و روشنایی هدایت کرد.

غفاریان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل که از نسل پیامبر (ص) بوده پیروزی انقلاب اسلامی را ایام‌الله خواندند افزود: ملت ایران نیز از سال 42 که آغاز انقلاب بود، شکرگزار نعمت رهبری و ولایت بودند و با پیروی از دستورات و رهبری‌های امام راحل به یوم‌الله 22 بهمن رسیدند.

غفاریان خاطرنشان کرد: امیدواریم انقلاب اسلامی ایران که توسط امام راحل به سرانجام رسید، زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی امام زمان باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با طرح سئوالی مبنی بر وظیفه کنونی منتظران مهدی (عج) چیست، افزود: از ابتدای خلقت انسان مباحث ظلمت و نور بوده و در برابر پیامبران فرعونیانی بوده‌اند تا امروز که حکومت جهانی امام زمان (عج) آغاز شود و نور و روشنایی عالم را فرا گیرد.

غفاریان دورود فرستادن بر پیامبر (ص) را از دیگر اعمال افضل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نام مقدس پیامبر (ص) در تمامی عالم پیچیده است و بیش از یک‌میلیارد جمعیت پیرو پیامبر (ص) در جهان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها محبوب‌ترین نام در جهان نام محمد (ص) بوده به‌گونه‌ای که در برخی کشورهای اروپایی نام محمد را بر فرزندان خود می‌گذارند.

غفاریان با بیان اینکه متأسفانه یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی نامگذاری افراد با اسامی غربی در ایران اسلامی است، عنوان کرد: متأسفانه در برخی موارد افراد تحت تأثیر فرهنگ بیگانه اسامی مذهبی و دینی را رها کرده و از اسامی غربی برای فرزندان خود استفاده می‌کنند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...