نسخه چاپی

پدر خلبان اردنی نابودی داعش را خواستار شد

پدر خلبان اردنی از دولت اردن و ائتلاف ضد داعش خواست تا برای نابودی این گروه تروریستی وارد عمل شوند. این در حالی است كه مقامات اردنی در حال تصمیم‌گیری برای اتخاذ تدابیر امنیتی و لجستیكی علیه داعش هستند.

به گزارش نما، به نقل از سایت اینترنتی الجزیره، صافی الکساسبه، پدر خلبان اردنی که اخیراً توسط گروه تروریستی داعش در جنایتی وحشیانه سوزانده شد، ضمن درخواست از دولت اردن و ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که اقدامات جنایتکارانه این گروه تروریستی هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و اقدامی غیرانسانی است.

پیشتر پدر معاذ الکساسبه اعلام کرده بود که اگر هر چه سریعتر گروه تروریستی داعش نابود نشود تمام منطقه وارد مرحله حساس و خطرناکی می‌شود و افراد بیشتری از سراسر جهان به این گروه تروریستی می‌پیوندند.

صافی الکساسبه تصریح کرد: اعدام ساجده ریشاوی و زیاد کربولی در واکنش به جنایت داعش کافی نیست و با این کار انتقام خون پسرم گرفته نمی‌شود چراکه خون معاذ خون تمام ملت اردن است.

صافی الکساسبه ضمن هشدار به افرادی که به دنبال اهداف شخصی خود بوده و خواهان سوار بر موجی از حوادث جدید هستند، افزود: کسانی هستند که می‌خواهند سوار بر این موج شوند و به خانواده من اهانت کنند اما من، خود و خانواده‌ام را از سخنانی که از زبان ما نقل می‌کنند، مبرا می‌کنم.

از سوی دیگر برادر معاذ الکساسبه اعلام کرد که معاذ تمام ملت اردن را سربلند کرد و ما از تمام مسلمانان جهان می‌خواهیم با همکاری یکدیگر این گروه تروریستی جنایتکار را که به اسلام اهانت می‌کند، نابود کنند.

از سوی دیگر روزنامه دیلی تلگراف به نقل از صافی الکساسبه اعلام کرد که وی از ابتدا با ورود پسرش به حملات ائتلاف ضد داعش موافق نبوده است.

این روزنامه در ادامه به نقل از پدر الکساسبه نوشت: تمام اردنی‌ها مشارکت اردن در ائتلاف را محکوم می‌کنند و ارتش تنها باید از ملت اردن دفاع کند نه اینکه مثل آفریقا وارد جنگ در تمام دنیا بشود.

در همین راستا منابع اردنی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند که اردن هرگز از مواضع خود در جنگ علیه داعش و تروریسم عقب‌نشینی نخواهد کرد و مشارکت خود در عملیات‌ ائتلاف را افزایش می‌دهد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...