نسخه چاپی

پاكسازی ۳۴ پاتوق اصلی معتادان تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در نشست خبری امروز خود، دستاوردهای ۱۱ ماهه گذشته این فرماندهی را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به اقدامات انجام شده در روزهای اخیر در حوزه مبارزه با قاچاقچیان و عوامل اصلی توزیع مواد مخدر در سطح تهران، اظهار داشت: در سه شب اخیر عملیات گسترده‌ای در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شد که طی آن ۳۴ پاتوق اصلی معتادان و موادفروشان شهر پاکسازی گردید.

وی افزود: در سه ماه گذشته پاتوق‌های پاکسازی شده شناسایی و سرکردگان باندهای موادفروش در این پاتوق‌ها توسط عوامل اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر مورد شناسایی قرار گرفتند که طی عملیات‌های انجام شده ۱۳۷ نفر دستگیر شدند که ۵۵ نفر از آنها از عوامل اصلی توزیع مواد مخدر میان خرده‌فروش‌های پاتوق‌های فرحزاد، پل مدیریت و دروازه غار بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این عملیات‌ها ۳۰۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر از دستگیر‌شدگان کشف و ضبط شد، افزود: در این عملیات‌ها که با بهره‌گیری از سگ‌های موادیاب انجام شد موفق شدیم تمامی جاسازهای موادفروشان و قاچاقچیان مواد مخدر در این پاتوق‌ها را شناسایی کنیم و این عملیات‌ها برای پاکسازی تمامی پاتوق‌های پایتخت تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات‌های انجام شده چندین مورد درگیری مسلحانه میان قاچاقچیان و پلیس رخ داد که طی این درگیری‌ها یک نفر از قاچاقچیان کشته و ۴ نفر از آنها نیز زخمی شدند و خوشبختانه طی این عملیات‌ها هیچ آسیبی به مأموران پلیس نرسید.

**کشف ۱۴ تن مواد مخدر و انهدام ۷۱ باند قاچاق

سردار ساجدی‌نیا در ادامه این نشست به آمار ۱۱ ماهه پلیس در حوزه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: درطول ۱۱ ماه ابتدایی امسال نزدیک به ۱۴ تن انواع مواد مخدر از سطح شهر تهران کشف و ضبط شد که مأموران پلیس طی این عملیات‌ها ۷۱ بند قاچاق مواد مخدر را متلاشی کردند.

وی با بیان اینکه کشفیات بدست آمده طی ۲۸۰ مرحله عملیات کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: پلیس روزانه به طور میانگین ۱۴۰ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر می‌کند ولی همانطور که پیش از این نیز تأکید داشته‌ام پلیس آمادگی ۱۰۰ درصدی جمع آوری معتادان بی‌مکان پایتخت را به شرط وجود ظرفیت وجود کمپ معتادان دارد ولی متأسفانه ظرفیت‌های موجود کفاف دستگیری‌های ما را نمی‌دهد این درحالی است که شهرداری پایتخت قرار بود تا ابتدای بهمن ماه معادل ظرفیت پذیرش ۴ هزار معتاد در اختیار ما قرار دهد که تاکنون این امر محقق نشده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در یازده ماهه نخست امسال، به موضوع رابطه تنگاتنگ معتادان با وقوع سرقت‌های خود پرداخت و گفت: باید توجه داشت که میان معتادان و سرقت‌های خود رابطه تنگاتنگی وجود دارد به طوری که ۵۰ درصد از سرقت‌های خرد پایتخت توسط معتادان انجام می‌شود. از این رو بحث جمع آوری معتادین تأثیر مستقیمی در کاهش وقوع سرقت‌های خود خواهد داشت.

**آماده‌باش کامل پلیس برای راه پیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن

سردار ساجدی‌نیا در ادامه این نشست با اشاره به در پیش‌رو بودن راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن افزود: راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این راهپیمایی را اندیشیده و از سوی دیگر نیز اقدامات پیشگیرانه در موضوعات امنیتی و انتظامی نیز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پلیس همچون سنوات گذشته در کنار مردم در راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن شرکت خواهد کرد و با اقدامات پیشگیرانه سعی در ارائه تسهیلات هرچه بهتر در حوزه ترافیکی، امنیتی و انتظامی برای راهپیمایان داریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: علاوه بر این موارد پلیس تعاملات بین دستگاهی را نیز در دستور کار خود قرار داده و هماهنگی‌های لازم با سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و شرکت مترو انجام شده است.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه برای تعطیلات سه روزه پایان هفته تمهیدات ترافیکی نیز اندیشه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه براین تمهیدات جشن‌های پیاده و سواره در محلات شهر پیش از بیش به گشت‌زنی خواهند پرداخت تا اقدامات پیشگیرانه برای هرگونه سرقت اجازه هرگونه اقدام مجرمانه را به سارقان ندهد.

**تمهیدات پلیس برای چهارشنبه سوری/کشف ۱۵ میلیون مواد محترقه

وی در ادامه این نشست به موضوع تشدید نظارت‌های پلیس امنیت و پلیس آگاهی با توجه به نزدیک بودن چهارشنبه‌سوری پرداخت و گفت: با توجه به اقدامات پلیس امنیت و پلیس آگاهی تهران بزرگ در سه هفته اخیر بیش از ۱۵ میلیون قطعه مواد محترقه به وزنی معادل ۳۵ تن کشف و ضبط شده است که متأسفانه کشفیات بدست آمده تا امروز به نسبت مدت مشابه سال قبل با رشدی ۱۰۴ درصدی همراه بوده و طی این عملیات‌ها ۵۳ نفر دستگیر شده‌اند. همچنین با هشدار به خانواده ها و جوانان از آنها خواست تا در خصوص موضوع چهارشنبه سوری و خطرات احتمالی در این روز هوشیار باشند تا عید و تعطیلات خوبی را برای خود و خانواده‌شان رقم زنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: عاوه بر کشفیات بدست آمده هشدارهای لازم به فروشندگان مواد اولیه محترقه داده شده و کنترل‌های مختلفی بر فعالیت این افراد به اجرا درمی‌آید از این رو ما اجازه نخواهیم داد افراد سودجو به واسطه کسب درآمد جان شهروندان را به خطر اندازند.

**افزایش گشت‌های پلیس همزمان با افزایش تقاضای خرید نوروزی

ساجدی‌نیا در خصوص تمهیدات پلیس برای نزدیک شدن ایام نوروز و شلوغ‌شدن مراکز تجاری و بازار در سطح پایتخت، گفت: از اول اسفندماه طرح پلیس برای مراقبت‌های ویژه خریدهای نوروزی در دستور کار قرار می‌گیرد و پلیس‌های آگاهی و راهنمایی و رانندگی در جهت تسهیل عبور مرور شهروندان و همچنین تأمین امنیت آنها اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ویژه‌ای توسط پلیس برای ایام نوروز نیز در نظر گرفته شده است، افزود: علاوه بر استفاده از پلیس افتخاری در ایام نوروز، در طرح خرید نوروزی به دنبال افزایش گشتی‌های پلیس در سطح محلات هستیم و این درحالی است که برای اولین بار توانسته‌ایم تعداد گشتی‌های پلیس در هر لحظه را به ۴۰۰ تیم گشتی افزایش دهیم.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به موضوع هماهنگی با قوه قضاییه برای ایام نیز پرداخت و گفت: با توجه به همکاری‌های فی‌مابین پلیس و قوه قضاییه از قوه قضاییه خواسته‌ایم برای امنیت هرچه بیشتر پایتخت در ایام نوروز از ارائه مرخصی به سارقین خطرناک و سابقه‌دار در ایام عید خودداری کنند.

**متلاشی‌شدن ۱۰۴۵ باند سرقت در ۱۱ ماهه نخست امسال

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه نشست خود به آمار ۱۱ ماهه پلیس آگاهی در موضوع مبارزه با سرقت و قاچاق کالا پرداخت و با اشاره به انهدام ۹۹ باند قاچاق کالا در این مدت، گفت: تا این لحظه در مجموعه پلیس ‌آگاهی تهران بزرگ اعضای نزدیک به هزار و ۴۵ باند سرقت دستگیر شدند که در این میان ۱۴۰ باند سرقت منزل، ۱۴۸ باند کیف قاپی، ۹۸ باند زورگیری، ۱۳۲ باند جعل و کلاهبرداری، ۱۰۶ باند سرقت اتومبیل، و ۱۶۹ سرقت لوازم داخل خودرو بودند.

ساجدی‌نیا با اشاره به اینکه وقوع سرقت در سال جاری نسبت به سال قبل تنها با یک درصد افزایش همراه بوده است، گفت: خوشبختانه در اقدامات انجام شده در شش ماهه دوم امسال و افزایش گشتی‌ها در سطح محلات باعث شده تا وقوع سرقت در سطح شهر تهران نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته باشد و این درحالی است که با ادامه‌دار بودن این اقدامات امیدواریم در سال آینده شاهد کاهش چشمگیر وقوع سرقت و همچنین افزایش کشفیات باشیم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه سرقت به عنف و سرقت‌هایی همراه با زورگیری باعث کاهش احساس امنیت در جامعه می‌شوند امیدواریم قوه قضاییه برخورد شدیدتری را با موضوع زورگیری و کیف‌قاپی داشته باشند.

**کشف ۹۰ درصد جرایم در حوزه فضای مجازی

رئیس پلیس پایتخت همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه فضای مجازی و برخورد با مجرمان در اینترنت پرداخت و گفت: متأسفانه تعداد زیادی از پرونده‌های تهران بزرگ در حوزه فضای مجازی تشکیل می شود که عمده آنها مربوط به مسائل اقتصادی و اخلاقی است.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه اقدامات پلیس فتا در حوزه کشف جرایم رضایت‌بخش است، افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در پلیس فتای پایتخت بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده منجر به کشف شده و با توجه به تازه کار‌بودن فعالیت پلیس در این حوزه، این نتیجه رضایت بخش است.

**وضعیت سرقت‌های مسلحانه، قتل و نزاع در ۱۱ ماهه امسال

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه جرایم جنایی، گفت: امسال نسبت به سال گذشته در خصوص وقوع سرقت‌های مسلحانه تغییر چندانی نداشتیم و طبق آخرین آمار ارائه شده ۵۹ سرقت از ۶۱ سرقت انجام شده در پایتخت منجر به دستگیری سارقان شده و امیدواریم تا پایان سال دو مورد باقی مانده کشف و عوامل آن نیز دستگیر شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در حوزه وقوع قتل خوشبختانه شاهد کاهش وقوع قتل و نزاع دسته جمعی بودیم و این درحالی است که متأسفانه نزاع و درگیری دونفره با افزایشی ناچیز همراه بوده است.

**اقدامات پلیس امنیت و حضور پلیس امنیت اخلاقی در حاشیه برگزاری جشنواره فجر

ساجدی‌نیا با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از قهوه خانه‌ها و کافی‌شاپ‌های پلمپ شده در یک سال اخیر تنها به دلیل عدم دارابودن مجوز صنفی بسته شده‌اند گفت: پلیس طبق قانون موظف است تا با تخلفات رخ داده در صنوف برخورد کرده و متأسفانه شاهد هستیم که اغلب قهوه خانه‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که پلیس مجبور به پلمپ آنها شد از داشتن هرگونه مجوز صنفی بی بهره بودند.

وی در خصوص نظارت پلیس بر فعالیت آتلیه‌ها نیز گفت: متأسفانه یک سری آتلیه‌های غیرمجاز اقدام به انتشا تصاویر خصوصی مردم در شبکه های اجتماعی می کنند و از این رو با توجه به انتظار مردم برای برقراری امنیت اخلاقی در جامعه پلیس با آتلیه‌های فاقدمجوز برخورد می‌کند.

وی در پایان با اشاره به برقرار بودن گشت های امنیت اخلاقی در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: گشت های امنیت اخلاقی پلیس همانطور که در جلسات پیش از برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز عنوان شده بود کماکان به کار خود ادامه می‌دهد و پلیس در برابر هر ناهنجاری موظف به انجام مأموریت خود است.

۱۳۹۳/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...