نسخه چاپی

اروگوئه اخراج دیپلمات ایرانی را تكذیب‌ كرد

وزارتخانه های كشور و امور خارجه اروگوئه با انتشار اطلاعیه مشتركی، ادعای یك روزنامه صهیونیستی مبنی بر اخراج یك دیپلمات بلندپایه ایرانی از این كشور آمریكای جنوبی را به اتهام دست داشتن در یك بمب گذاری تكذیب كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز صبح روز شنبه - جمعه شب به وقت آمریکای جنوبی- در اخبار اسپانیولی خود از منبع مونته ویدئو گزارش داد: دولت اروگوئه روز جمعه و ساعاتی پس از انتشار خبر اخراج یک دیپلمات ایرانی از این کشور در روزنامه ˈهاآرتصˈ اسراییل، آن را تکذیب کرد.

هاآرتص روز گذشته مدعی شده بود که یک دیپلمات بلندپایه سفارت ایران در اروگوئه به ظن دست داشتن در جاسازی یک بمب دست ساز در نزدیکی مقر دیپلماتیک اسراییل در مونته ویدئو اخراج شده است.

به گزارش رویترز، بلافاصله پس از انتشار این خبر، وزارتخانه های امور خارجه و کشور اروگوئه با صدور اطلاعیه مشترکی، این خبر را تکذیب کردند.

در خبرسازی رسانه صهیونیستی آمده بود: ۲۴ نوامبر ۲۰۱۴ - سوم آذرماه - یک چمدان مشکوک نزدیک مقر سابق سفارت اسراییل در مونته ویدئو و روز ۸ ژانویه - ۱۸ دی ماه - گذشته، بمب دست ساز دیگری در نزدیکی مقر جدید در پایتخت اروگوئه کشف شد اما نیروهای امنیتی پس از بررسی آنها اعلام کردند که هشدارها در این زمینه درست نبوده زیرا هیچیک از بسته های یادشده حاوی بمب فعال نبوده اند.

در اطلاعیه مشترک دو وزارتخانه اروگوئه نیز آمده است:ˈدر تحقیقاتی که از سوی وزارت کشور در این زمینه صورت گرفته، هیچ نشانه ای از مشارکت یک کارمند سفارت ایران در اروگوئه بدست نیامده است.ˈ

از سوی دیگر، خبرگزاری ˈاوی پرسˈ اروگوئه گزارش داد: پس از آنکه روزنامه اسراییلی ˈهاآرتصˈ خبر اخراج یک دیپلمات ایرانی را از اروگوئه در ارتباط با کارگذاشتن یک بمب دست ساز در نزدیکی مرکز تجارت جهانی مونته ویدئو که مقر جدید سفارت اسراییل در آنجا واقع است، منتشر کرد، دولت اروگوئه در گزارش های رسمی این خبر را تکذیب کرده است.

اوی پرس افزود: وزارت کشور اروگوئه، گزارش هاآرتص را ˈاشتباهˈ خوانده و برخی نیز خبر روزنامه اسراییلی را ˈتوهمˈ توصیف کرده اند، بویژه آنکه وزارت کشور توضیح داده است که دوربین های امنیتی مرکز تجارت جهانی اجازه تعیین هویت هیچ شخصی را نمی دهند.

بر اساس این گزارش، گارد ملی اروگوئه که ۸ ژانویه این بمب دست ساز را کشف کرد، می گوید که این وسیله ظرفیت فعال شدن نداشت



۱۳۹۳/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...