نسخه چاپی

سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم اهدای كتاب سال

رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم اهدای بیست و دومین دوره جایزه جهانی كتاب سال حضور یافت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌‌الاسلام حسن ورحانی رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه در مراسم بسیت و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال حضور یافت.

در این مراسم که در سالن اجلاس کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، علی جنتی وزیر ارشاد، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و برخی از چهره‌های اهل قلم و اصحاب فرهنگ و دانش نیز حضور دارند.

رئیس‌جمهور در این مراسم در سخنانی، گفت: به ظاهر به نظر می‌رسد از 150 سال پیش به این طرف که رسانه‌های دیگر به رقابت کتاب آمده‌اند، مطبوعات، رادیو، سینما، تئاتر، تلویزیون و در نهایت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و انواع ابزار و وسایل برای ارتباط انسان‌ها و انتقال اندیشه‌ها امروز به صحنه آمده‌اند

وی افزود: شاید به نظر برسد که دوران کتاب تا حدی به سر آمده و رسانه‌های دیگر به ویژه رسانه‌های دیجیتال می‌توانند جایگزین کتاب شوند، اما واقعیت امر این است که کتاب به هیچ عنوان ارزش و جایگاه خود را از دست نداده است.

روحانی خاطرنشان کرد: همه آن ابزار و وسایل برای انتقال سریع‌تر مفاهیم و ارتباط سریع‌تر جایگاه ویژه دارند، اما اصل اندیشه و فکر و دانش هنوز هم در اوراق کتاب نهفته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رادیو و تلویزیون و سینما و همه ابزار امروز ارتباطی در واقع ریشه آن از کتاب است، گفت: فیلم و تئاتر هم که یک هنر نمایشی است و فیلم‌نامه که اساس است از کتاب اقتباس می‌شود.

۱۳۹۳/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...