نسخه چاپی

گرد و غبار زندگی ایلامی ها را مختل كرد

عکس خبري -گرد و غبار زندگي ايلامي ها را مختل کرد

بارش شدید گرد و غبار در ایلام زندگی مردم را تعطیل كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، بارش شدید گرد و غبار به همراه ورزش باد تردد خودروها و حتی عابرین پیاده در شهر ایلام را با مشکل مواجه کرده است.

شدت بارش گرد و غبار در استان ایلام به اندازه‌ای است که روی زمین را لایه‌ای از گرد و غبار پوشانده است و خودروهای عبوری با استفاده از چراغ روشن در سطح معابر جنوب استان ایلام تردد می‌کنند.

بر اساس نظریه کارشناسان مرتبط با موضوع، بارش گرد و غبار و ذرات معلق در هوا، فضای شهر ایلام را غبار آلود کرده و این روند همچنان تا روزهای آتی ادامه دارد.

در حال حاضر میزان ذرات معلق در هوای شهر ایلام و دیگر مناطق جنوبی و مرکزی استان افزایش شدیدی یافته که زندگی را برای مردم استان ایلام مشکل کرده است.

دستگاه‌های بهداشتی استان ایلام در اطلاعیه‌هایی به کودکان و بیماران تنفسی هشدار داده‌اند که در حد امکان از منزل خارج نشوند و دیگر افراد جامعه نیز در صورت ضرورت خروج از منزل حتما از ماسک‌های تنفسی و یا دستمال مرطوب استفاده کنند.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام نیز در این‌باره گفت: مرکز پدیده بارش گرد و غبار بیابان‌های جنوب کشورهای عراق و عربستان است که به دلیل نبود پوشش گیاهی در مناطق مرزی ایران عراق این معضل به وجود می‌آید.

یوسف شیخ‌الملوکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام افزود: این پدیده تا پایان وقت فردا در مناطق مختلف استان ایلام و همچنین استان‌های غربی کشور ادامه دارد.

اکنون شدت بارش گرد و غبار در استان ایلام به اندازه‌ای است که سطح معابر، خیابان‌ها، خودروها، مغازه‌ها و تمام اجسام روی زمین از لایه‌ای از خاک پوشیده شده است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...