نسخه چاپی

داور بازی استقلال اشتباه فاحشی كرد!

كارشناس داوری كشورمان گفت: «كمیت ما در داوری الان پایین است اما كیفیت بالاتر رفته است.»

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، رضا غیاثی در گفتگو با رادیو ورزش در رابطه با اثرگذاری قضاوت فغانی در فینال جام ملت های آسیا اظهار داشت: «ابتدا این را بگویم که در رفت و آمدهایی که دارم در اتوبوس و تاکسی می گویند که فغانی فینال آسیا را قضاوت کرد به دلیل این نیست که تیم ما اوت شده بود؟ من هم باید این را بگویم که توانایی و لیاقت های خودش بود.»

وی ادامه داد: «حالا اینکه چطور از این مکان و جایگاهی که به دست آمده استفاده کنیم، بحثش جداست. ما الان فغانی، ترکی، بنیادی فر، زاهدی فر و حیدری را داریم که داور بین المللی هستند و ۳ نفر اول این لیست الیت هستند. همچنین سخندان، کامرانی فر، ابوالفصلی، علی نژادیان، میرزا بیکی، منصوری و اسدی کمک داوران ما هستند. ۴ نفر اول و منصوری الیت هستند. یکی از کمک داوران ما کامرانی فر نتوانست تستش را قبل از جام ملتهای آسیا پاس کند و ابوالفضلی به جای او رفت. البته شنیدم که اخیرا او دوباره رفته و تست داده که شنیده های من خبر خوشی را نمی دهد زیرا فکر می کنم او بازهم قبول نشده است.»

رئیس سابق کمیته داوران همچنین تصریح کرد: «عسگری، عنایت، سفیری، ممبینی و مرادی ناظران بین المللی ما هستند. عنایت و مرادی البته جایگاه ویژه ای دارند و عنایت عضو کمیته داوران AFC هم هست. اگر در همین جام ملتهای آسیا نگاه می کردید می دید که داوران عربستان و ژاپن جوان هستند، پس ما دیر شروع کردیم که جوانگرایی کنیم و روی جوانان سرمایه گذاری کنیم.»

وی همچنین افزود: «زمانی که خودم رئیس کمیته داوران بود، حسن اکرمی، یک داور از ساری و اکبریان در لیست بین المللی گذاشته شدند اما نتوانستند الیت شوند و نظر ناظران AFC را جلب نکردند. حالا داوری مثل بنیادی فرتوانسته که الیت شود. فغانی هم این سن را دارد و باید بتواند موفق شود. خوبی او این است که وقتی که دید رو به جلو می رود انگلیسی یاد گرفت، آمادگی بدنی اش را بالا برد و اینجا رسیده که در حضور ایرماتوف فینال آسیا را قضاوت می کند.»

غیاثی در ادامه عنوان کرد: «کمیت ما در داوری الان پایین است اما کیفیت بالاتر رفته است. امسال آمدند و جوانگرایی کردند. حیدری و زاهدی فر را اضافه کردند اما زودتر از ۲ سال دیگر الیت نمی شوند. کسانی که اعتراض می کنند که چرا الیت نمی شویم، باید ۲ سال بگذرد و حتی در مسابقات داخلی تستش می کنند و اگر جواب داد، الیت می شوند.»

وی درباره اشتباهات این روزهای داوران در لیگ برتر گفت: «به هیچ وجه این اشتباهات قابل قبول نیست. چرا فغانی که به آن خوبی در آسیا قضاوت می کند، یک بار اثرگذار روی روح و روانش وجود ندارد اما اینجا از قبلش مربیان، سایت ها و تماشاگران شروع می کنند و یک بار روانی به او تزریق می کنند. ممکن است یک آن صحنه ای را نبیند و از دستش در برود. همین دیروز داور دیدار استقلال و پیکان اشتباه کرد و فغانی هم اشتباه کرده است.»

کارشناس داوری کشورمان در خصوص اینکه در پنالتی بازی ملوان و پرسپولیس چه کسی باید صحنه جلو آمدن دروازه بان ملوان را می دید، خاطرنشان کرد: «داور چشمش به ۲ نفر نیست و بستگی دارد که بین داور و کمک داور چه قراری گذاشته شده باشد، کمک داور روی خط می ایستد. اگر داور گفته باشد که من بازیکنان و کسانی که می آیند را می بینم، دروازه بان را کمک داور نگاه کند، کمک داور مقصر است. من این جریان را به کمک داور دوم بازی قاسمی که خوب است و در لیست رفته است، ربط می دهم.»

وی در پاسخ به این سوال که باید این پنالتی تکرار می شد، افزود: «حتما باید تکرار می شد و زارع بیش از ۲ متر آمد جلو آمد. داور روی نیم متر سخت گیری نمی کنند چون خطای دید شاید باشد اما این خیلی زیاد بود. داوران نباید اجازه بدهند که عادت شود. این بدآموزی ها در قطر هم هست و دیدید که پولادی در تیم ملی چه اشتباهی کرد.»

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...