نسخه چاپی

گرد و غبار ۲۳۴ نفر در اهواز راهی بیمارستان شدند

سخنگوی اورژانس كشور گفت: در روز گذشته ۲۳۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه كردند كه ۶ نفر از آنها در بخش‌ ICU و ۹ نفر در بخش‌های عمومی بستری شده‌اند و ۲۰۶ نفر نیز تاكنون درمان شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجتبی خالقی در رابطه با آخرین وضعیت آلودگی هوای استان خوزستان و اقدامات انجام شده از سوی اورژانس گفت: در روز گذشته ۲۳۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۱۳ مورد از آنها با رضایت شخصی قبل از اقدام به درمان، بیمارستان را ترک کردند.

وی ادامه داد: ۶ نفر در بخش‌های ویژه هم اکنون بستری هستند و ۹ نفر در بخش‌های عمومی بستری شده‌اند و ۲۰۶ نفر نیز درمان شده‌اند.

خالقی با اشاره به ابلاغ توصیه‌های لازم به دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این زمینه گفت: مرکز هدایت عملیات و بحران این دانشگاه در حالت آماده‌باش ۲۴ ساعته است این مرکز آمادگی خود را دارد تا در صورت افزایش تعداد مراجعات فعال شده و مسئولان بیمارستانی و دانشگاهی در این مرکز حضور یابند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تجهیزات و دستگاه‌های موردنیاز ارزیابی می‌شود، تعیین تکلیف بیماران اورژانسی و تخت‌دهی برای آنها انجام خواهد شد تا بیماران زودتر تحت مداوا قرار گیرند.

وی افزود: متخصص مقیم در مراکز درمانی مستقر شده و قرار شده ۱۰ درصد از پرسنل درمانی در اورژانس به کار گرفته شود.

خالقی با اشاره به اینکه مسیرهای دسترسی به مراکز درمانی برای اینکه مردم راحت‌تر مراجعه کنند بررسی شده و در صورت نیاز از محوطه بیمارستان‌ها نیز استفاده خواهد شد گفت: نیازهای ۲۴ ساعته برآورد شده و نیروهایی که شیفت نیستند نیز در صورت نیاز فراخوان خواهند شد.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: تجهیزات مصرفی پزشکی مورد نیاز در بیمارستان‌ها به صورت دپو نگهداری خواهند شد همچنین ماسک بین بیماران، افراد عادی و پرسنل درمانی توزیع شده است.

خالقی گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی در مناطق پررفت‌وآمد شهر مستقر شده است و آنچه که اورژانس به بیماران توصیه کرده این است که از تردد غیرضروری پرهیز شود به ویژه افراد سالمند، کودکان زیر ۸ سال و افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند این توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی افزود: آماده‌باش مراکز درمانی را اطلاع‌رسانی کرده‌ایم تا مردم از بابت خدمت‌رسانی این مراکز خیالشان راحت باشد.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: از طرفی به مردم توصیه می‌شود که با توجه به کاهش دید، حداکثر قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند چرا که در چنین شرایطی احتمال تصادف افزایش می‌یابد و فاصله ایمنی عابر و خودرو ممکن است رعایت نشود.

خالقی گفت: با توجه به شاخص آلودگی هوا در سطح کشور هم اکنون فقط دانشگاه علوم پزشکی اهواز درگیر گرد و غبار شده و اگر از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر و اتاق عملیات مستقر در آنها اعلام موقعیت اضطراری شود اقدامات لازم برای سایر استانها نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مرکز فرماندهی حوزه سلامت در شهرستان اهواز به صورت ۲۴ ساعته فعال است این مرکز در ۵۶ دانشگاه علوم پزشکی دیگر نیز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند بنابراین در صورتی که شرایط در اهواز به گونه‌ای غیرقابل کنترل شود آمادگی فراخوان، اعزام تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی توسط این مرکز فرماندهی از تمام کشور وجود خواهد داشت و جای هیچ نگرانی نیست.

۱۳۹۳/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...