نسخه چاپی

آزادی 150 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با كمك­های ستاد دیه

رئیس كل دادگستری استان كردستان خبر داد: آزادی 150 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با كمك­های ستاد دیه

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان، علی اکبر گروسی در جشن گلریزانی که با همکاری ستاد دیه کردستان در ایام الله دهه فجر و سی و ششمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار شد گفت: ایام الله دهه فجر یادآور خاطرات ارزشمند حاکمیت دوباره اسلام، مجاهدت­های شهیدان، ایثارگران و همه کسانی است که با دلاور مردی­های آنان این انقلاب به ثمر رسید.
وی انقلاب اسلامی ایران را حامی مستضعفان دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از بی­ نظیرترین رویدادهای قرن خود است و هم چنان به صورت پویا و سرزنده به راه خود ادامه می ­دهد و به همین دلیل این انقلاب در سراسر جهان سرلوحه بسیاری از انقلاب­ های دیگر بوده است.
وی همچنین حضور پرشور مردم در صحنه­ های مختلف از جمله راهپیمایی­ها و انتخابات را مهر تاییدی بر حمایت و پشتوانه مردمی دانست.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به اقدامات صورت گرفته ازسوی دستگاه قضا برای کاهش جمعیت کیفری زندان­ها اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری در زندانها، برنامه­ ها و دستورالعمل­ های راهگشا از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شده است و مجموعه دادگستری استان در جلسات متعددِ خود، این موضوع مهم را به قضات یادآوری و اجرای آن را پیگیری کرده است.

گروسی افزود: بر اساس تغییراتی که در قانون نحوه اجرای محکومیت­ های مالی صورت پذیرفته است، نباید فرد برای هر نوع بدهی مالی مانند مهریه و جرایمی که در اثر نوسانات اقتصادی روی می­ دهد روانه زندان کند.

رئیس کل دادگستری استان زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده­ های آنان را از اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و گفت: کمک به آزادسازی یک زندانی جرم غیرعمد در حقیقت کمک به جلوگیری از هم پاشیدگی بنیان یک خانواده است و اجر این چنین کار بزرگی نزد خداوند متعال نیز محفوظ می­ باشد.

وی با تقدیر از اعضا و هیئت مدیره ستاد دیه کردستان و خیرین، ستاد دیه کردستان را از فعال­ترین ستادهای دیه کشور دانست و گفت: از زمان تأسیس ستاد دیه استان تاکنون بیش از 2 هزار و 400 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک­ های این ستاد مردمی و خیرین از زندان آزاد شده ­اند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز این آمار افراد آزاد شده به 150 نفر رسیده و این نشان دهنده تلاش و افراد ستاد دیه کردستان و خیرین استان است.



۱۳۹۳/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...