نسخه چاپی

راهكار حیدرالعبادی برای نابودی داعش

نخست وزیر عراق از كركوك به عنوان الگوی همزیستی مسالمت آمیز در عراق یاد كرد و گفت: برای موفقیت در جبهه های نبرد با گروه تروریستی داعش، باید پایگاهی مشترك از همه اقشار مردم عراق در استان كركوك ایجاد شود.

به گزارش نما، ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی روز دوشنبه در دیدار با هیاتی از کرکوک به ریاست «نجم الدین کریم» استاندار این استان، هماهنگی و آموزش را امری ضروری دانست و گفت: در غیر این صورت، اشتباهات احتمالی، زمینه را برای سوء استفاده دشمن فراهم خواهد کرد.

در این دیدار همچنین اوضاع امنیتی و طرح های حفاظت استان در برابر خطر داعش و مسأله آوارگان و تشکیل مرکز عملیات مشترک بررسی شد.

العبادی با یادآوری افزایش حمایت های بین المللی از عراق گفت: داعش تهدیدی جدی برای منطقه و جهان است و ما برای نابودی آن به کمک های جامعه جهانی نیازمندیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که تهدید هر یک از اقشار جامعه عراق، تهدید همه ملت عراق به شمار می رود و داعش در ارتکاب جنابات خود علیه مردم عراق، هیچ استثنایی قایل نیست.

العبادی افزود: با توجه به جبهه های مختلف جنگ با داعش، از جامعه جهانی می خواهیم سلاح و مهمات در اختیار ما قرار دهد.

حیدر العبادی، از کرکوک به عنوان عراق کوچک یاد کرد و آن را نماد همزیستی مسالمت آمیز دانست.

در دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق با هیات اعزامی از کرکوک به ریاست نجم الدین کریم استاندار این استان، خالد العبیدی وزیر دفاع و شماری از فرماندهان نظامی نیز حضور داشتند.

ارتش عراق درچند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایری و پیشمرگ های کرد، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

گروه تروریستی - تکفیری داعش که با حمایت غرب و کشورهای همپیمان آمریکا ایجاد شده، جنایت های هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...