نسخه چاپی

پاسخ كی روش به پیشنهاد ژاپن و عربستان

با پاسخ منفی چزاره پراندلی حالا كی روش پرتغالی شانس اول هدایت ژاپن محسوب می‌شود.

به گزارش نما، تیم ملی ژاپن 7 فروردین در اویتا میزبان ازبکستان است و 11 فروردین در توکیو از ازبکستان پذیرایی خواهد کرد و فدراسیون فوتبال ژاپن اعلام کرده که سرمربی جدید تیم ملی ژاپن قطعاً پیش از این دو دیدار دوستانه معرفی خواهد شد تا طی این دو بازی روی نیمکت ژاپن بنشیند.



در همین حال سایت "نیکان اسپورتس" ژاپن گزارش داد که با وجود محرمانه بودن فعالیت کمیته فنی فدراسیون ژاپن شنیده می‌شود کارلوس کی روش در صدر گزینه‌های هدایت تیم ملی این کشور قرار گرفته است.



این سایت ژاپنی نوشت: «کمیته فنی فدراسیون فوتبال ژاپن برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فعالیت‌ها و مذاکرات خود را به صورت محرمانه پیش می‌برد اما اخبار درز کرده از این کمیته حکایت از این دارد که کی روش در صدر گزینه‌های احتمالی سرمربیگری ژاپن قرار گرفته است.»



نیکان اسپورتس ادامه داد: «نامزد اول و اصلی کمیته فنی، چزاره پراندلی ایتالیایی بود که با پاسخ منفی این مربی حالا کی روش پرتغالی شانس اول هدایت ژاپن محسوب می‌شود و در عین حال هموطن کی روش؛ پائولو بنتو، خوزه آنتونیو کاماچو از اسپانیا، لوچانو اسپالتی از ایتالیا، میشل لادروپ از دانمارک، دراگان استویکوویچ صرب و اسکولاری و اسوالدو د اولیویرای برزیلی دیگر نامزدهای احتمالی کمیته فنی فدراسیون ژاپن هستند.»



نکته اینجاست که عربستانی‌ها هم در استرالیا به کی روش پیشنهاد دادند. پس از حذف این تیم از مرحله گروهی رقابت‌ها، آنها از طریق واسطه خود به کی روش پیغام دادند که پس از جام ملت‌های استرالیا هدایت تیم‌شان را بر عهده بگیرد.



کی روش اما به پیشنهاد آنها چنین پاسخی داد: «من با ایران قرارداد دارم، اگر آنها من را نخواهند، با شما مذاکره خواهم کرد اما در حال حاضر این کار غیرقانونی است.» حالا پاسخ او به ژاپنی‌ها و پیشنهاد وسوسه‌انگیزشان همین است.



کی روش تا پایان جام‌ جهانی‌ 2018 با ایران قرارداد دارد و این قرارداد سه مرحله‌ای است؛ یعنی آنها برای سه مرحله در صورت توافق کار را ادامه می‌دهند‌؛ پس از جام ملت‌ها، پس از مقدماتی جام ‌جهانی‌ و بعد از جام جهانی.



حالا آنها در زمان بعد از جام ملت‌ها هستند و با آنکه قرارداد دارند، باید شرط و شروط هم را بپذیرند. فعلاً کی روش پیشنهادهای خود را داده و کفاشیان باید پاسخ نهایی‌‌اش را به این مربی بدهد.



کی روش در این شرایط ترجیح می‌دهد در ایران باقی بماند چرا که دوست ندارد چهره‌ای که از خود ساخته، در بین طرفداران ایرانی خراب شود وگرنه می‌توانست بعد از جام‌ جهانی‌ به پیشنهاد قطری‌ها هم پاسخ مثبت بدهد.



گفتنی است کی روش این روزها در لیسبون است. او در آخرین تماسی که با مسئولان فدراسیون فوتبال داشته، گفته: «در لیسبون هستم و کنار پدرم خوش می‌گذرانم. به احتمال فراوان اول اسفند به ایران بازمی‌گردم تا کارم را شروع کنم.»



تیم‌ملی قرار است از اواخر اسفندماه اردوی خود را برای مقدماتی جام‌جهانی‌ آغاز کند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...