نسخه چاپی

شر تحریم‌ها از سر مردم كم می‌شود

علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد هم نگاهی امیدوار به آینده اقتصادی ایران دارد و معتقد است: ایران به‌زودی بهترین موقعیت اقتصادی را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به دست خواهد آورد.

به گزارش نما، شهروند نوشت: تحریم‌ها در سال‌های گذشته سخت‌تر از همیشه دست‌وپای اقتصاد ایران را بسته و به نظر هم می‌رسد پروسه لغو این تحریم‌ها به شرط دستیابی به توافق، پروسه‌ای تقریبا طولانی خواهد داشت. با این حال امیدواری‌ها به پایان گرفتن این دشواری‌ها در حال افزایش است و امید می‌رود به‌زودی دست‌کم توافقی کلی در این خصوص حاصل شود. با توجه به همین امیدواری‌ها رئیس‌جمهوری و چند عضو کابینه به فعالان اقتصادی و به‌خصوص بانک‌ها آماده‌باش داده‌اند که خود را برای شرایط بعد از لغو تحریم مهیا کنند و آماده استفاده از شرایط بهبودیافته باشند. این در حالی است که متولیان اقتصاد کشور امیدوارند در روزها و ماه‌های پیش‌رو گره‌های بیشتری از کار اقتصاد باز شود از جمله نفت از ورطه سقوط آزاد نجات پیدا کند و بازارها از جمله بازار ارز در مدار ثبات باقی بماند.
بیژن زنگنه وزیر نفت در این‌خصوص با بیان این‌که کاهش قیمت نفت مسأله پیچیده‌ای است، گفت: با تدابیر و هدایت رهبری، شر تحریم‌ها از سر ملت رفع خواهد شد. او درخصوص آینده بازار نفت هم تأکید کرد: این موضوع یک مسأله پیچیده‌‌ است و تک‌‌بعدی نیست. در همین روزهای اخیر نیز ۱۰دلار به قیمت نفت اضافه شده و در این راستا باید پیگیری‌‌های لازم انجام شود، البته بخش دیگری از این پروسه نیازمند زمان است. وزیر نفت معتقد است: کاهش قیمت نفت یک توطئه نفتی است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت و چون اراده سیاسی پشت آن قرار دارد یک پاسخ سیاسی هم می‌طلبد.
علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد هم نگاهی امیدوار به آینده اقتصادی ایران دارد و معتقد است: ایران به‌زودی بهترین موقعیت اقتصادی را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به دست خواهد آورد. او با اشاره به این‌که دشمنان باید هرچه سریع‌تر به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران پایان دهند، گفت: کاهش قیمت نفت آثار بسیاری بر درآمد بودجه دولت و تجارت خارجی خواهد داشت.
ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی هم با تأکید بر ثبات در بازارهای مختلف از جمله ارز گفت: مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد، اقتصاد مسیر خود را طی می‌کند. وی ادامه داد: مردم ایران به این باور رسیده‌اند که مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد اقتصاد ما مسیر خود را طی خواهد کرد. بر این اساس، ما شاهد بودیم که بازارهای مختلف کشور از جمله بازار ارز از ثبات خوبی برخوردار بوده است.
وزیر راه‌وشهرسازی هم نسبت به آینده امیدوار است. به گفته او مسئولان با رفع مشکلات مردم، آینده درخشانی را برای ملت ایران رقم خواهند زد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...