نسخه چاپی

مردم قدرت خرید كالای دست دوم را هم ندارند/ تهیه جهیزیه ازسمساری‌ها

عکس خبري -مردم قدرت خريد کالاي دست دوم را هم ندارند/ تهيه جهيزيه ازسمساري‌ها

نایب رییس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان اظهار داشت:‌ به علت كاهش قدرت خرید، مراجعه برای خرید كالای دست دوم هم بسیار كم شده است.


به گزارش نما، حسین حیدرآقا در مورد آخرین وضعیت صنف سمساران اظهار کرد: صنف سمساران رو به گذشته دارد و بیشتر مربوط به اجناس دست دوم، کهنه و مستهلک است. با تغییر نسل بیشتر واحدهای صنفی به جای این کار رو به فروش کالای استوک و رده‌دار آورده یا امانت‌فروشی می‌کنند. بنابراین دیگر سمساری به آن معنا وجود ندارد، اتحادیه سمساران نیز از نظر تعداد اعضا سیر منفی دارد. ممکن است کارهایی را انجام دهند که تا حدی نزدیک به سمساری است اما با وجود اینکه جواز برای سمساری است اما کار در عمل تا حدی متفاوت است.

وی افزود: با وضعیت فعلی حاصل از کرونا، تورم و گرانی همه کسبه در همه اصناف به مشکل برخورده‌اند. اینطور نیست که به علت گرانی همه به سمت لوازم دست دوم رو بیاورند چراکه این کالاها هم به فروش نمی‌رسد. کسی که جنسی دارد سعی می‌کند آن را تعمیر کند تا اینکه بفروشد.

نایب رییس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان در ادامه خاطرنشان ساخت: به علت کاهش قدرت خرید، مراجعه برای خرید کالای دست دوم هم بسیار کم شده است. ولی در مورد جهیزیه دیده می‌شود که اقلام زیادی از جهیزیه خود را از واحدهای صنفی سمساری و فروشندگان کالای دست دوم خریداری می‌کنند. حتی برای خرید جهیزیه دست دوم هم قدرت خرید وجود ندارد، خرید جهیزیه حتی دست دوم شاید حدود 100 میلیون تومان پول بخواهد.
منبع: ایلنا

۱۴۰۰/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...