نسخه چاپی

كدام كالاها در تهران بیشتر قاچاق می‌شود؟

عکس خبري -کدام کالاها در تهران بيشتر قاچاق مي‌شود؟

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران، بیشترین كالاهای كشف شده در هشت ماهه امسال شامل مواد غذایی، چای، لوازم یدكی، برنج، لوازم خانگی، دخانیات و پوشاك بوده است.

به گزارش نما، یدالله صادقی از رشد ۱۰.۸ درصدی بازرسی از کالاهای قاچاق در هشت ماهه امسال در استان تهران خبر داد و گفت: در این مدت ۵۲ هزار و ۲۷۰ بازرسی در زمینه توزیع کالای قاچاق انجام و در نتیجه آن ۴۰۵ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تنظیم و برای رسیدگی به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته وی بیشترین کالاهای کشف شده در این مدت شامل مواد غذایی، چای، لوازم یدکی، برنج، لوازم خانگی، دخانیات و پوشاک بوده که پس از تنظیم صورتجلسه برای تعیین تکلیف به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شده است.

صادقی درباره برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی با دستگاه‌های اجرایی شامل شبکه بهداشت، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ هزار و ۳۸۹ گشت مشترک از کالا و خدمات در تهران انجام شده که نسبت به سال گذشته دو برابر شده و از این تعداد ۶۶۶۲ مورد منجر به صدور برگ گزارش شده است.

گفتنی است که واردات لوازم خانگی و پوشاک از سال ۱۳۹۷ به کشور ممنوع است، اما مشاهدات میدانی و اعلام فعالان این دو حوزه حاکی از وفور کالای قاچاق در بازار است. واردات رسمی سیگار نیز از سال ۱۳۹۷ بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه متوقف شده است. تبصره یاد شده دولت را مکلف کرده بود تا واردات با همان برند اصلی تبدیل به تولید داخل شود.

منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...