نسخه چاپی

برگزاری جشن انقلاب در سفارت ایران در چین

سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه چهارشنبه با حضور صدها تن از شخصیت های سیاسی و میهمانان خارجی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پكن، پایتخت چین برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، میهمانان این آیین ویژه را مقام ها و شخصیت های عالیرتبه چینی و نمایندگان سیاسی و نظامی دهها کشور دیگر مستقر در چین تشکیل می داد.

«علی اصغر خاجی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن پذیرای مقامات و میهمانان عالیرتبه شرکت کننده در جشن پیروزی انقلاب بود و به میهمانان خوش آمد گفت.

شرکت کنندگان در مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این روز بزرگ، برای سربلندی و سرافرازی ملت ایران بهترین ها را آرزو کردند.

«چیان هونگ شان» معاون و دستیار ویژه وزیر امور خارجه چین، سفرا، دیپلمات ها و وابستگان نظامی کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، آلمان، سوئیس، سوئد، جمهوری چک، لهستان، ترکیه، پاکستان، هندوستان و... از جمله شرکت کنندگان در آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پکن بودند.

سفیر ایران در حاشیه این آیین با «چیان هونگ شان» معاون و دستیار ویژه وزیر امور خارجه چین گفت وگویی کوتاه داشت و طرفین در خصوص روابط دوجانبه به تبادل نظر پرداختند.

«چیان هونگ شان» با تبریک به مناسبت فرا رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی ایران روابط دو کشور را رو به گسترش دانست و اظهار امیدواری کرد که این همکاریهای بیش از پیش توسعه یابد.

معاون وزیر امور خارجه چین همچنین این روز بزرگ را به ملت ایران تبریک گفت و اعلام کرد که حضورم در این مکان را به عنوان احترام عمیق من به جمهوری اسلامی ایران تلقی کنید.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و چین به هزار سال پیش باز می گردد، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در همه زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی در سطح خوبی قرار دارد و ملاقات ها و دیدارهای مقامات عالیرتبه دو کشور ایران و چین در سالهای اخیر نشان دهنده این مهم است.

وی با اشاره به سفر «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین به تهران که اوایل هفته آینده صورت می گیرد، این سفر را نشان دهنده نزدیکی دو کشور دانست و اعلام کرد که این سفر برای دولت چین از اهمیت زیادی دارد.

این مقام چینی ابراز امیدواری کرد سفر وزیر خارجه چین به ایران، مقدمه سفرهای مهمتر بعدی باشد.

«علی اصغر خاجی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین نیز با ابراز خرسندی از دیدگاه مثبت «چیان هونگ شان» یادآور شد: پیوندهای دوستی و همکاری دو کشور ایران و چین بسیار عمیق بوده و این همکاریها همواره در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور به 22 قرن پیش باز می گرددو هیچ نقطه تاریکی نیز در این روابط وجود نداشته است، تصریح کرد: به طور حتم در آینده نیز شاهد برقراری هر چه بیشتر روابط که نشان دهنده دیدگاههای نزدیک دولت دو کشور است، خواهیم بود.

خاجی همچنین سفر وزیر امور خارجه چین به ایران را یادآور شد و گفت: این سفر به طور حتم سفر موافقی خواهد بود. در این سفر که قرار است مقدمات سفر حضور «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به ایران فراهم شود، به طور حتم سرفصل جدیدی از مناسبات دوجانبه را رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا، علاوه بر برگزاری آیین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پکن، در طول ایام دهه مبارک فجر جشن ها و مراسم های مختلف دیگری از سوی نهادهای مختلف ایرانی در این کشور برگزار شد.

برگزاری مراسم ویژه برای شخصیت های برجسته فرهنگی، هنری، سیاسی مسلمانان چین از جمله این مراسم بود که از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد که حجت الاسلام محمد محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی میهمان ویژه این مراسم بود.

همچنین به مناسبت گرامیداشت این روز بزرگ، مراسم های مختلفی از سوی کنسولگریهای ایران در شهرهای شانگهای و گوانگجو با حضور ایرانیان مقیم برگزار شده است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...