نسخه چاپی

بازتاب حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

حضور پرشور مردم كشورمان در راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی برای سی وششمین بار بازتاب گسترده ای در رسانه های نوشتاری ، صوتی و تصویری خارجی داشته و هریك با ارایه تصویر های مختلف و با نگاهی متفاوت به انعكاس و تحلیل این رویداد مهم پرداختند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حضور مردم کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن از ساعات ابتدایی این روز در تهران و دیگر استان های ایران اسلامی، بار دیگر موجب شد رسانه های خارجی ایران را کانون توجه خود قرار داده اند و بر حضور پررنگ مردم در راهپیمایی تاکید کردند.

**وفاداری مردم ایران به انقلاب اسلامی

خبرگزاری روسی رگنوم روز چهارشنبه در گزارشی از ایران اعلام کرد: 11 فوریه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مردم این کشور شور و حال دیگری دارند و ده ها میلیون نفر در شهرهای مختلف ایران در راهپیمایی های به این مناسبت شرکت کردند.

در گزارش گفته شد: مردم ایران سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را که در این کشور عید رسمی است جشن می گیرد.این روز در ایران روز همبستگی با جمهوری اسلامی و وفاداری به آرمان های امام خمینی (ره) بنیانگذار این جمهوری است.

در ادامه گزارش به برگزاری راهپیمایی با شکوه مردم تهران و اجتماع دهها هزار نفری آنها در میدان آزادی اشاره و خاطرنشان شد: حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی در جمع راهپیمایان سخنانی بیان کرد.

خبرگزاری روسی سپس به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در 36 سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: ایران دارای نظام مردمسالاری اسلامی است که به رغم مشکلات گسترده و فشارهایی که از غرب بر ان وارد آمده در سه دهه و نیم اخیر توانمندتر و مقتدرتر شده است.

روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه هم در بخش اخبار آنلاین خود راهپیمایی دهها میلیون نفر از مردم کشورمان را بازتاب داده و اعلام کرد: راهپیمایی با شکوه مردم تهران به میدان آزادی ختم شد و در همین میدان بود که ساکنان پایتخت ایران 36 سال پیش اجتماع ضدشاه برگزار کردند.

در گزارش گفته شد: شرکت کنندگان در راهپیمایی تهران پلاکاردهایی با مضامین مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و پرچم های ایران در دست داشته و یک بار دیگر پیمان خود را با آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری آن تجدید کردند.

تارنمای 'راسیسکی میراتوورتس' هم در گزارشی به راهپیمایی شکوهند مردم ایران در شهرهای مختلف این کشور اشاره کرده و افزود: حضور ده ها میلیون نفر از مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یک بار دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی از حمایت مردم این کشور برخوردار بوده و ادعاهای دشمنان این کشور بی اساس بوده و امیدهای آنها برای نارضایتی مردم از دستگاه حکومت جمهوری اسلامی خیال و امید واهی بیش نبود.

تارنمای روسی 'ایران رو 'هم در گزارشی از راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران خاطرنشان کرد: در تهران پایتخت ایران مردم راهپیمایی میلیونی برگزار کرده و یک بار دیگر عشق و علاقه خود را به انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ابراز کردند.

**رسانه های هند

روزنامه انگلیسی زبان 'تایمزآو ایندیا' در گزارشی دراین خصوص نوشت: ایران سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سال 1979 خود را درحالی که مذاکرات این کشور با قدرت های جهان بر سر برنامه هسته ای ادامه دارد را جشن می گیرد.

این روزنامه درادامه با اشاره به راهپیمایی عظیم مردمی درنقاط مختلف ایران افزود : تلویزیون ایران صحنه های از راهپیمایی گسترده مردمی را که شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دادند، پخش کرد.

خبرگزاری پی تی ای هند نیز درگزارشی به راهپیمایی عظیم مردمی در شهرهای مختلف ایران اشاره کرد.

*دیلی میل

روزنامه 'دیلی میل' روز چهارشنبه با اشاره به گرد آمدن جمعیت عظیمی در میدان آزادی تهران به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به نقل از دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران نوشت: دنیا به کمک تهران برای ایجاد ثبات در خاورمیانه نیاز دارد.

دیلی میل افزود: حسن روحانی درسخنانش که به طور زنده از تلویزیون پخش می شد، به مساله هسته ای ایران، بحران و درگیری ها در عراق و سوریه اشاره کرد.

این روزنامه نوشت: حسن روحانی عنوان کرد برای برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و ریشه کن کردن تروریسم ، راه دیگری به جز همکاری با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز که در میدان آزادی حضور یافته بود گفت آنچه برای یک توافقنامه هسته ای تاریخی لازم است اراده سیاسی قدرت های اصلی است.

پایگاه اینترنتی بی بی سی نیز با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، به سخنرانی رییس جمهوری در این مراسم اشاره کرد.

بی بی سی به نقل از رییس جمهوری آورده است: او (روحانی) خطاب به طرف های مذاکره گفت که اگر تحریم باعث تسلیم ملت ایران شده بود، چرا شما به تحریم ها ادامه نمی دهید و پای مذاکره آمدید تا تحریم ها برداشته شود؟

دویچه وله نیز گزارش داد: یکی از محورهای اصلی سخنرانی حسن روحانی در مراسم سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران به مناقشه هسته ای ایران با غرب اختصاص داشت و رییس جمهوری ایران بار دیگر به احتمال رسیدن به گزینه 'تفاهم مشترک برد - برد' اشاره کرد.

رییس جمهوری ایران این موضوع را تکذیب کرد که تحریم ها باعث آمدن ایران پای میز مذاکره شده است و آن را دروغ خواند.

دویچه وله با اشاره به بخش های دیگری از سخنرانی رییس جمهوری ادامه داده است: 'در منطقه خاورمیانه صلح و ثبات مستقر شود و اگر بخواهد تروریسم ریشه کن شود، راهی جز حضور جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.'

حسن روحانی، همچنین تاکید کرده که 'این مذاکرات به نفع جهان است و باید به خوبی و به درستی از این فرصت استفاده کرد.'

در این ارتباط شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی نیز چهارشنبه شب در گزارشی نوشت: حسن روحانی، رییس جمهوری ایران گفته است که اگر کسی خواهان مبارزه با تروریسم در منطقه است راهی جز جمهوری اسلامی ندارد.

حسن روحانی، در سخنان خود بر دو محور سیاست خارجی کشور ایران یکی در مذاکرات هسته ای و دیگری در برخورد با مسایل منطقه تاکید کرده و گفته است که غرب باید با صدایی رسا به دنیا اعلام کند که اگر کسی در منطقه خاورمیانه خواهان استقلال، صلح، ثبات و ریشه کن کردن تروریسم است، راهی جز جمهوری اسلامی ندارد.

او همچنین گفته که جمهوری اسلامی با قدرت به حمایت از مردم فلسطین و غزه در برابر تجاوز اسراییل ایستادگی کرده است.

پایگاه اینترنتی دوچه وله همچنین بخشی را با عنوان دستچینی از تظاهرات 22 بهمن ایران اختصاص داد و نوشت :روز چهارشنبه (۲۲ بهمن/ ۱۱ فوریه) در تهران و شهرستان ها با حضور اقشار مختلف تظاهراتی به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی 'انقلاب اسلامی' برگزار شد.

در یکی از عکس ها این پایگاه اطلاع رسانی اعلام کرد که در برخی از شهرستان ها راهپیمایی زیر باران در حالی که مردم چتر دردست داشتند ، برگزارشد و در اهواز هم برغم گردو غبار شدید، مردم در خیابان ها حضور یافتند.

حضور جوانان، راهپیمایی امسال تحت تاثیر 'گفت وگو های هسته ای' قرار داشت،حضور دختران با روسری هایی به رنگ پرچم ایران و بسیاری از تظاهرکنندگان با پیشانی بندها و یا پلاکاردهای 'من انقلابی ام' در خیابان ها حضور یافتند، از جمله عناوینی بود که در زیر عکس های انتخابی دویچه وله به آن اشاره شده بود.

۱۳۹۳/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...