نسخه چاپی

پیشنهاد جدید مجلس برای یارانه بگیران

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس ‌گفت: پیشنهاد امسال مجلس برای اینكه بر مصرف انرژی، یارانه داده شود، ارائه مشوق‌هایی در زمینه میزان مصرف و اختصاص یارانه به افراد كم‌مصرف بود.

به گزارش نما، حميدرضا فولادگر در تسنيم، پيرامون وضعيت يارانه‌ها در لايحه بودجه ۹۴ اظهار داشت: يارانه‌ها در بودجه ۹۴ مانند سال قبل ديده شده و ميزان يارانه نقدي همان حدود قبلي است. در زمينه يارانه غير نقدي، مسئله خاصي پيش‌بيني نشده است. البته ۲ مورد جديد به آن اضافه شده که اختصاص يارانه براي ازدواج و مسکن و اشتغال جوانان به صورت تسهيلات است.

وي با بيان اينکه يارانه بخش توليد حدود ۵ هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان و درمان ۴ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان ديده شده است، تصريح کرد: در سال ۹۳ مبلغي به عنوان يارانه به توليد اختصاص پيدا نکرده است، البته يک‌هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان در بخش صنعت به تازگي داده شده اما به بخش‌هاي ديگر چيزي اختصاص نيافته است.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس ‌خاطرنشان کرد: همچنين تفاوت قيمت سوخت و بخش‌هايي که در قسمت مسکن داده مي‌شود، در اين لايحه به عنوان يارانه توليد محسوب مي‌شود وگرنه يارانه چنداني براي توليد داده نشده است. کمتر از ۱۰ هزار ميليارد تومان براي توليد کنار گذاشته شده که اميدواريم يارانه اين بخش افزايش يابد.

فولادگر افزود: پيشنهاد امسال مجلس اين بود که روي مصرف انرژي يارانه داده شود و به‌عنوان مشوق‌ها، به هرکس مصرف خود را کم کرد، يارانه تعلق گيرد و به کسي که مصرفش بالا است، يارانه اختصاص پيدا نکند.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس ‌خاطرنشان کرد: شناسايي ثروتمندان کار سختي است اما بايد روي ميزان مصرف انرژي به افراد يارانه دهيم و به افراد کم‌مصرف يارانه تعلق گيرد و در اين صورت مي‌توانيم به افراد صرفه‌جو يارانه بيشتري دهيم. اگر بتوانيم اين کار را روي تمام حامل‌هاي انرژي يعني بنزين، گازوئيل، برق، آب و گاز طبيعي انجام دهيم، اتفاق خوبي رخ مي‌دهد.



۱۳۹۳/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...