نسخه چاپی

تعهد 700 هنرمند انگلیسی به تحریم اسرائیل

در اعتراض به سیاست‌های نژاد پرستانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، 700 اندیشمند و هنرمند انگلیسی با امضای طوماری علیه رژیم صهیونیستی، خواستار تحریم و قطع هرگونه روابط فرهنگی با این رژیم شدند.

به گزارش نما، روزنامه "گاردین" انگلیس نوشت: این طومار همچنان بر روی پایگاه اینترنتی انگلیسی زبان "هنرمندان حامی فلسطین" در معرض دید کاربران اینترنتی قرار دارد و احتمال پیوستن شمار بیشتری از هنرمندان و ادبا به این کمپین وجود دارد.

در متن این نامه آمده است: ما اعلام می کنیم که روابط فرهنگی‌مان با اسرائیل را قطع خواهیم کرد و هیچ گونه دعوت رسمی یا جوایز نقدی از سوی اسرائیل یا موسسات مرتبط با دولت اسرائیل را قبول نمی‌کنیم.

اندیشمندان انگلیسی خاطر نشان کرده‌اند که صهیونیست‌ها از زمان پایان جنگ اخیر غزه حتی یک روز هم تجاوزات خود علیه اراضی فلسطینیان، عرصه‌های مختلف زندگی آنها و نیز حق سیاسی‌شان برای زندگی را متوقف نکرده اند.

در ادامه این نامه به گزارش موسسه حقوق بشری صهیونیستی "بتسلیم" اشاره شده است که به موجب آن سال 2014 میلادی بدترین و خونبارترین سال در تاریخ جنایت‌های رژیم صهیونیستی بوده است و وضعیت فاجعه بار فلسطینیان ادامه دارد.

اندیشمندان انگلیسی همچنین با اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی علیه جبهه فرهنگی فلسطین آورده‌اند که ارتش صهیونیستی مراکز فرهنگی فلسطین را هدف قرار می‌دهد و مانع از تردد آزادانه فعالان عرصه فرهنگی می‌شود.

این شخصیت‌های فرهنگی در پایان نامه خود اعلام کرده‌اند: ما امروز خطاب به اسرائیل اعلام می‌کنیم تا زمانی که به قوانین بین المللی پایبند نباشد و به سرکوبگری‌های خود علیه فلسطینیان ادامه بدهد، نه در مراسم موسیقی، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها یا کنفرانس‌ها و حتی کارگاه‌های هنری اسرائیل شرکت خواهیم کرد و نه جوایز نقدی دولت اسرائیل را قبول می‌کنیم.

از جمله امضا کنندگان این طومار می توان به "پیتر کوسمینسکی" نویسنده و کارگردان معروف انگلیسی، "مایک لی" نویسنده و کارگردان نمایشنامه، "جیمی مک جفرن" تولید کننده و نویسنده، "جان برگر" منتقد و داستان پرداز، "مکس استافورد کلارک" کارگردان نمایشنامه، "مگی سیتد" و "امیناتا فورنا" از بازیگران معروف انگلیسی و "ربکا اوبراین" تولید کننده برجسته اشاره کرد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...