نسخه چاپی

زنان بی‌سرپرست صاحب خانه‌های امن می‌شوند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های امن برای زنان بی‌سرپرست و آسیب‌دیده در كشور گفت: در حال حاضر 18 خانه امن در سطح كشور فعالیت می‌كنند كه بنا داریم در هر استان و شهرستانی این خانه‌ها را راه‌اندازی كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، حبیب‌الله مسعودی فرید با اشاره به افتتاح مرکز ویژه کودکان جهت ارائه خدمات روزانه به کودکان خیابانی و کار اظهار کرد: این مرکز در جنوب شهر تهران به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد:‌در این مرکز خدمات روزانه به کودکان و خانواده‌های آنها خواهد شد و این افراد می‌توانند از خدمات مددکاری و سرپایی استفاده کنند.

مسعودی فرید با بیان اینکه به زودی در سایر مناطق تهران نیز مراکز دیگری جهت ارائه خدمات به کودکان کار و خیابانی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در این زمینه مکان‌یابی‌های مختلف صورت گرفته است و در صورت تأمین اعتبار، اقدامات لازم انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه و مرکز تحقیقات آسیب‌های اجتماعی در تهران گفت: با راه‌اندازی این مرکز می‌توانیم آمار آسیب‌های اجتماعی را در استان‌های مختلف به روز رصد کنیم و این مرکز می‌تواند محلی برای سایر دستگاه‌های اجتماعی و استفاده از تحقیقات مورد نظر باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور را می‌توان تقسیم‌بندی کرد، ما عمده‌ترین آسیب‌ها در سطح کشور به صورت دسته‌بندی ابتدا اعتیاد، خشونت و درنهایت طلاق است.

مسعودی فرید با بیان اینکه در حال حاضر خشونت در سطح کشور به اشکال مختلف رخ می‌دهد، گفت: در این زمینه سازمان بهزیستی کشور با استفاده از تجربیات مددکاران و راه‌اندازی اورژانس اجتماعی و خط 123 و همچنین 170 مرکز مداخله اقدامات مؤثری را انجام داده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در بحث اعتیاد نیز معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اقدامات گسترده‌ای را در بخش پیشگیری و درمان انجام داده است و در این زمینه اعتبارات خوبی در سال‌های گذشته پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های امن برای زنان بی‌سرپرست و آسیب‌دیده در کشور گفت: در حال حاضر 18 خانه امن در سطح کشور فعالیت می‌کنند که بنا داریم در هر استان و شهرستانی این خانه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

مسعودی فرید در خصوص خدمات ارائه‌شده در خانه‌های امن گفت: زنان آسیب‌دیده و بی‌سرپرست می‌توانند با مراجعه به این مکان‌ها خدمات مختلفی را در بخش‌های حمایتی و درمانی دریافت کنند

۱۳۹۳/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...