نسخه چاپی

بارش شدید باران در بولیوی 17 هزار خانواده را بی‌خانمان كرد

عکس خبري -بارش شديد باران در بوليوي 17 هزار خانواده را بي‌خانمان کرد

بارش شدید باران در بولیوی از آغاز سال 2015، 25 كشته و حدود 17 هزار خانواده بی‌‌خانمان بر جای گذاشته است.

به گزارش نما، فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «اسکار کابررا» معاون وزیر دفاع بولیوی در مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی «مردم و اخبار» گزارش داد که بارش شدید باران در این کشور از آغاز سال 2015، 25 کشته و حدود 17 هزار خانواده بی‌خانمان و آواره بر جای گذاشته است.

«کابررا» گفت: مقامات بولیوی 1.5 تن کمک‌های بشر دوستانه در بین مردم آسیب‌دیده این کشور توزیع کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که بارندگی‌ها تا برگزاری جشن‌های کارناوال این کشور ادامه یابد.

«کابررا» اعلام کرد که تا 3 یا 4 روز پیش تعداد بی‌خانمان‌ها در پی بارش باران‌های شدید در بولیوی، 16 هزار خانواده بود اما در حال حاضر این آمار به 17 هزار خانواده بی‌خانمان افزایش یافته است.

این مقام بولیوی در طول این مصاحبه همچنین گزارش داد که آخرین رویداد در پی بارش شدید باران در این کشور منجر به مرگ یک زن در منطقه «اوئانونی» در شهر «اررو» به دلیل ایجاد لغزشی در نزدیکی ورودی یک معدن شده است.

به گزارش رادیو «اربول» بولیوی، ریزش بهمن نیز تاکنون 20 خانواده آسیب‌دیده در این کشور بر جای گذاشته است.

در بخش «تاریخا» در جنوب بولیوی نیز طغیان رودخانه «گوئادالکیویر» در پی بارش شدید باران محصولات کشاورزی و خانه‌های بین شهرهای «ریوس»، «اوریوندو» و «سان لورنسو» را تحت تاثیر قرار داده است؛ گرچه «کابررا» اعلام کرد که خسارت‌های وارده بسیار زیاد نمی‌باشند.

«کابررا» ضمن اعلام این‌که آسیب‌دیدگان 1.5 تن کمک بشردوستانه دریافت کرده‌اند افزود: سازمان امداد و نجات این کشور ساخت دیوارها و حصارهایی را آغاز کرده است؛ چرا که انتظار می‌رود بارش باران‌های شدید در دره‌ها و فلات مرتفع ادامه یابد.

در بولیوی فصل بارندگی‌ها از ماه اکتبر تا ماه مارس می‌باشد.

بارش شدید باران در بولیوی در سال 2014 بیشترین صدمات طی دهه‌های اخیر به این کشور را وارد کرد و 60 کشته، حدود 60 هزار خانواده بی‌خانمان و صدمات گزافی در بخش کشاورزی بر جای گذاشت.

۱۳۹۳/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...