نسخه چاپی

خانم های باردار بخوانند

رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان شریعتی گفت: افرادی كه سابقه سقط و زایمان زودرس دارند اصلاً نباید خانه‌تكانی كنند، افراد بی‌خطر هم در سه ماهه اول و دوم تنها مجاز به انجام كارهای سبك هستند و در سه ماهه سوم خانه‌تكانی ممنوع است.

به گزارش نما، اشرف آل‌یاسین در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نزدیکی عید نوروز و خانه‌تکانی، اظهار داشت: طی دوران بارداری با توجه به وضعیت و تغییر فیزیولوژیکی که در بدن فرد باردار به وجود می‌آید نباید آن قدر کار کند که خسته شود ضمن اینکه باید اکسیژن کافی به او برسد.

وی افزود: خانه‌تکانی گرد و غبار زیادی دارد و این موضوع می‌تواند مانع کاهش اکسیژن‌رسانی به مادر و در نهایت جنین شود.

این جراح و متخصص زنان گفت: حتی ورزش کردن زنان باردار نیز باید هوازی باشد و او بتواند به راحتی با فردی که کنارش است صحبت کند این در حالی است که در شرایط خانه‌تکانی که گرد و غبار وجود دارد و علاوه بر کاهش اکسیژن‌رسانی، آلرژی و سقوط از ارتفاع نیز مطرح است.

*خانه تکانی برای چه زنانی ممنوع است

وی ادامه داد: زنان بارداری که سابقه سقط و زایمان زودرس دارند اصلاً نباید خانه‌تکانی کنند افراد بی‌خطر هم در سه ماهه اول و دوم تنها مجاز به انجام کارهای سبک هستند و در سه ماهه سوم خانه‌تکانی برای زنان باردار ممنوع است چرا که انجام کارهای سنگین و طولانی مدت به مادر و جنین ضرر می‌رساند.

رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان شریعتی گفت: مسائلی که در آن خوردن ضربه به شکم، سقوط از بلندی و لیز خوردن وجود دارد موجب جدا شدن جفت و پارگی کیسه آب می‌شود.

*خانه‌تکانی موجب کاهش اکسیژن رسانی به جنین می‌شود

وی افزود: در دوران بارداری نباید کارهای پرخطر انجام داد خانه‌تکانی جزو کارهای پرخطر است و موجب خستگی‌های مفرط می‌شود و اثرات آن بر مادر که باید اکسیژن کافی به جنین‌اش برسد کاملاً مشهود است.

فلوشیپ نازایی خاطرنشان کرد: بارداری دورانی است که نیاز به خودمراقبتی بسیاری دارد چرا که جان مادر و جنین بسته به رفتارهایی دارد که از سوی مادر و اطرافیان او رخ می‌دهد بنابراین توصیه می‌شود زنان باردار در این دوران از کارهای سنگین و طولانی‌مدت بپرهیزند و با انجام کارهایی مانند خانه‌تکانی زمینه ایجاد خطر برای خود و جنین‌شان را فراهم نکنند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...