نسخه چاپی

كاهش 15 درصدی آب سدهای استان تهران

آب موجود در مخزن سدهای استان تهران در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته (هفته سوم بهمن‌ماه) 15 درصد كاهش داشته كه بیشترین كاهش مربوط به سدهای ماملو و لتیان با ۳۷ درصد است.

به‌گزارش نما به نقل از فارس، حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، به 342 میلیون مترمکعب رسیده و این درحالی‌ است که این حجم در زمان مشابه سال آبی گذشته 402 میلیون مترمکعب ثبت شده بود.
بر این اساس، حجم آب موجود در مخزن پنج سد لار، طالقان، کرج (امیرکبیر)، ماملو و لتیان به‌ترتیب 13، 143، 57، 22 و 107 ثبت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته هفت، هفت، 37، 16 و هشت درصد کاهش یافته است.
همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای تامین‌کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 209 میلیون مترمکعب گزارش شده که این حجم نیز 17 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
میزان آب ورودی به مخزن پنج سد تامین‌کننده آب تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته، 252 میلیون مترمکعب بود.
از ابتدای مهرماه امسال تاکنون میزان آب ورودی به سد لار 71 میلیون مترمکعب، طالقان 43 میلیون مترمکعب، امیرکبیر 48 میلیون مترمکعب، ماملو و لتیان 46 میلیون مترمکعب گزارش شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب 72، 50، 56 و 74 میلیون مترمکعب ثبت شده است.
بیشترین کاهش ورودی به مخزن دو سد ماملو و لتیان با 37 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ثبت شده است، ضمن آنکه ورودی سد لار یک درصد، طالقان 13 درصد و کرج 15 درصد کاهش نشان می‌دهد.

۱۳۹۳/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...