نسخه چاپی

كارنامه قابل قبول ایران در مبارزه با مواد مخدر و پولشویی

وزیر كشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با موادمخدر و پولشویی كارنامه قابل قبولی دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شب گذشته اولین میهمان برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما با ساختار جدید بود.

رحمانی فضلی در این برنامه با اشاره به موضوع مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: کشور ایران در شرق خود همسایه هایی دارد که تسلطی بر مرزهای خود ندارند و بیشتر مواد مخدر جهان نیز از این مرزها ترانزیت می شود.

وی با بیان اینکه برخی نقاط مرزی با دوربین دید در شب و روز کنترل خواهد شد، گفت: ایران توانسته بیشتر مرزهای شرقی خود را مسدود سازد و پنج نقطه حساس را نیز شناسایی و اقدام های امنیتی را پیاده کند که در کاهش قاچاق مواد مخدر موثر است.

وی در ادامه با تأکید بر آگاه کردن مردم نسبت به عوارض مواد مخدر تصریح کرد: با توجه به این که مواد مخدر صنعتی متنوع است و اثر گذاری مختلف دارد، راحت تولید شده و قیمت ارزان دارد، بنابراین تنها راه این است که مردم و خانواده ها مراقب باشند.

وی با بیان این که ستاد مبارزه با مواد مخدر را مجموعه ای از دستگاه ها تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: هماهنگی این دستگاه ها در اوج خود قرار دارد و تمام دستگاه ها در کمیته ها ایفای نقش می کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به مسئولیت خود در ستاد مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: رییس جمهور جلسات این ستاد را همواره پیگیری می کند.

وزیر کشور افزود: در طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر جلسه ای را با مداحان، هنرمندان، روحانیون، ورزشکاران و خیریه ها تشکیل دادیم و تفاهم نامه ای امضا شد و امسال نیز سینماگران 3 فیلم در این خصوص ارایه دادند و به این موضوع پرداختند.

وی با بیان این که در حوزه اجتماعی کردن گام های بلندی بر می داریم، یادآور شد: حدود 85 درصد ترک معتادان توسط ngoها انجام می شود.

رحمانی فضلی گفت: آمار کشفیات و مبارزات حاکی از آن است که در بحث مبارزه با مواد مخدر پیشرو هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ایران در مبارزه با موادمخدر و پولشویی کارنامه قابل قبولی دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی بالاترین کشف مواد مخدر را در جهان دارد و به طور جدی با قاچاق مواد افیونی مبارزه می کند.

در ادامه این برنامه عزیزی رییس کمیسون اجتماعی مجلس گفت: وزیر کشور دلسوزانه پیگیر کاهش آسیب ها است و وزارت کشور بسیار قوی عمل می کند اما ما از دستگاه های دیگر رضایت نداریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی قویترین مبارزه را می کند ولی کافی نیست و مجلس باید پول بیشتر برای ستاد مبارزه با مواد مخدر بگذارد که از نظر فرهنگی مبارزه کنند.

عزیری افزود: هزینه ها بالا است ولی متناسب با بودجه باید این موضوع پیگیری شود.

۱۳۹۳/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...