نسخه چاپی

عراقچی: مذاكرات مفید بود، هنوز نمی‌توان از پیشرفتی سخن گفت

معاون وزیر خارجه ایران اعلام كرد هیئت ایرانی مذاكرات ژنو را مفید می داند اما هنوز نمی توان از هیچ پیشرفتی سخن گفت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد:« هیئت ایرانی مذاکرات ژنو را مفید می داند اما هنوز نمی توان از هیچ پیشرفتی سخن گفت.»

عراقچی هنگام ترک ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا در ژنو به خبرنگاران گفت :« طبق معمول خیلی مفید بود. مباحث مفید خوبی در یک جو بسیار خوب انجام شد. ما هنوز نمی توانیم از هیچ پیشرفتی صحبت کنیم هنوز برای گفتن این حرف خیلی زود است.»

هیئت نمایندگی امریکا هم ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا را ترک کرد و وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا از اظهارنظر در مورد مذاکرات خودداری کرد.

هیئت‌های نمایندگی روسیه ، چین ، فرانسه و آلمان هم در مذاکرات شامگاه یکشنبه در ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا در ژنو شرکت داشتند.

«نیکولا دو ریویر» مدیر کل سیاسی وزارت خارجه فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد از نظر هیئت فرانسه مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران سازنده بود . ریویرا هنگام ترک ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا در ژنو گفت :« این مذاکرات سازنده بود و ما بعدا از نتایج آن باخبر خواهیم شد.»

همچنین مذاکره کننده چین در گفتگوهای هسته ای با ایران گفت: مذاکرات با دشواری هایی روبرو است.

وی گفت: این موضوع در مذاکرات بسیار عادی است. ما پیش بینی می‌کنیم وقتی به سمت مرحله ی نهایی حرکت می کنیم دشواری های بیشتری را تجربه کنیم اما عزم ما بیشتر از مشکلات است.

دور جدیدی از مذاکرات هسته ای کشورمان از روز جمعه در سطح معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو آغاز شده است. در این مذاکرات علاوه بر وزیر امور خارجه و معاونانش، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حضور دارد. روز گذشته محمد جواد ظریف و جان کری دیداری با حضور صالحی،رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و "ارنست مونیز" وزیر انرژی آمریکا داشتند.

مذاکره کننده چین «وانگ‌چون» اعلام کرده دور بعدی مذاکرات اواخر ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد.

۱۳۹۳/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...