نسخه چاپی

واریز مالیات بر درآمد معادن به خزانه دولت

با تصویب مجلس مالیات بر درآمد سال 1394 معادن به حساب خزانه معین محل استان استقرار معدن واریز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 5 اسفند 93، در جریان رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 بند 2 تبصره 10 این ماده واحده را که پیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده بود پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
بر این اساس مالیات بر درآمد سال ۱۳۹۴ هر یک از معادن موضوع این جز به حساب خزانه معین استان محل استقرار معدن واریز می‌شود.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 بند 5 تبصره 10 این ماده واحده لایحه را به تصویب رساندند.

به موجب بند 5 تبصره 10 در صورت عدم پرداخت مبالغ فوق مطالبات مذکور در حکم مطالبات مستند به استناد لازم الاجرا و بر اساس ماده(48) قانون محاسبات عمومی کشور و مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم قابل وصول می‌شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس در جریان بررسی تبصره 10 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 بند 6 این تبصره را هم به تصویب رساندند.

بند 6 تبصره 10 تصریح می‌کند - سازمان امور مالیاتی کشور و ادارات تابعه در استان‌ها مکلفند مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده از صادر‌کنندگان مواد معدنی و کالاهای غیرنفتی را حداکثر 15 روز بعد از دوره مالیاتی مربوط با ارائه برگ سبز گمرکی و تایید گمرک جمهوری اسلامی ایران مسترد کنند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به استرداد حقوق ورودی کالاهای وارداتی از همان مواد و قطعات وارداتی موضوع مواد (66) تا (68) قانون امور گمرکی مصوب 22/8/1390 ظرف مدت 15 روز از محل درآمد جاری اقدام کند.

۱۳۹۳/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...