نسخه چاپی

محمد وحیدی در گفتگو با نما:

بودجه ۱۴۰۱؛ مانع فرار مالیاتی بخش های سوداگرایانه است

عکس خبري -بودجه ????؛ مانع فرار مالياتي بخش هاي سوداگرايانه است

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات‌ها در بخش‌های سوداگرایانه در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده به عنوان مثال فردی وارد بازار سكه و ارز شده و باید گردش مالی این افراد اخذ شده و مالیات لازم از این افراد گرفته شود.

محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به شرایط مالیات‌ها در بودجه ۱۴۰۱ گفت: خوشبختانه شرایط اخذ مالیات از واحد‌های تولیدی در بودجه سال آینده کاهشی است.

وی ادامه داد: بخشی از مالیات‌ها در بودجه مربوط به مالیات‌های سوداگرایانه بود که در گذشته دریافت نمی‌شد و فرار مالیاتی در این بخش وجود داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین بخشی از مالیات‌ها در بودجه مربوط به بخش‌هایی است که در گذشته تعریفی از آن وجود نداشت. مثلا برخی از شرکت‌های دولتی به ظاهر خود را شرکت‌های زیان ده اعلام می‌کردند آنهم برای اینکه مالیات ندهند، اما وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم این شرکت سوددهی داشته و سود آوری آن تبدیل به امتیازاتی به هئیت مدیره‌ها آن‌ها می‌شود لذا حتما باید در این بخش مالیات اخذ شود که در این زمینه اهتمام لازم صورت گرفته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مالیات‌ها در بودجه ۱۴۰۱ فشاری بر گرده مردم نگذاشته چراکه این مالیات‌ها به حوزه کسب و کار‌ها اصابت ندارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه برخی از اخذ مالیات از کسبه و خرده فروشان نگران بودند، بیان داشت: این حوزه از جمله تعهداتی بود که تلاش شد دولت در این بخش تغییراتی نداشته باشد و مالیات در بخش‌های تولیدی هم کاهش داشته باشد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: مالیات‌ها در بخش‌های سوداگرایانه در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده به عنوان مثال فردی وارد بازار سکه و ارز شده و باید گردش مالی این افراد اخذ شده و مالیات لازم از این افراد گرفته شود.

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...