نسخه چاپی

درخواست پلیس فتا از آژانس های هواپیمایی

پلیس فتا از همه كاركنان دفاتر خواسته است اجازه سوءاستفاده از نرم‌افزارهایی چون یاهو مسنجر جهت هتك حرمت و حیثیت افراد دیگر را ندهند چراكه قابل پیگرد قانونی است.

به گزارش نما، سایت صبحانه نوشت: در راستای تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطّلاعات کشور و صیانت از حریم خصوصی کاربران ایرانی از جمله اهدافی بود که منجر به تشکیل پلیس فتا در سال 89 توسط فرمانده نیروی انتظامی شد و از آن زمان، اقدامات و طرح های قابل توجهی توسط این نهاد انجام شده است.

از جمله نکات قابل تقدیری که توسط پلیس فتا صورت می گیرد، ارائه هشدارها و آموزش های لازم به اقشار تخصصی و شهروندان کشورمان است تا در فضای مجازی دچار مشکلات نشوند یا بتوانند در اسرع وقت، نسبت به افراد متخلف، اعلام جرم کنند.
در جدیدترین سری از آموزش ها و هشدارهای پلیس فتا، این نهاد تخصصی اقدام به ارائه فهرستی از آموزش های لازم برای آژانس های مسافرتی و مراکز اقامتی کرده است. در این اطلاعیه، مواردی چون عدم اعتماد به ایمیل های ناشناس یا آگهی های درج شده در سایت های نامعلوم، عدم اشتراک تصاویر خانوادگی در شبکه های اجتماعی و تاکید بر استفاده از نرم افزارهای امنیتی قدرتمند و اصل ذکر شده است.
همچنین پلیس فتا از همه کارکنان دفاتر مذکور خواسته است اجازه سوء استفاده از نرم افزارهایی چون یاهو مسنجر جهت هتک حرمت و حیثیت افراد دیگر را ندهند چراکه قابل پیگرد قانونی است. همچنین تاکید شده است که طراحی و ساخت سایت شرکت را به موسسات معتبر بسپارند و سورس کد را دریافت کنند.



این اطلاعیه همچنین خواسته است از هویت افرادی که به صورت تلفنی با الکترونیکی خواستار تغییر تاریخ بلیت یا برنامه سفر خود هستند اطمینان حاصل کنند و از اتصال فلش مموری افراد متفرقه به سامانه فروش خودداری کنند.
در بخش دیگری از اطلاعیه پلیس فتا نسبت به حفظ شئونات اسلامی و مسائل اخلاقی در فضای مجازی خصوصا در تبلیغات تاکید شده و آمده است: از رقابت ناسالم، تخریب شرکت ها و موسسات، انتشار اخبار غیرواقع، تهدید، توهین و اقدامات فریب دهنده در فضای مجازی و سامانه هایی مانند پیامک جدا خودداری کنید.

13931205000398_PhotoL.jpg

۱۳۹۳/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...