نسخه چاپی

پلیس فتا:

«مزاحمت» در فضای مجازی جرم است/ حبس در انتظار مزاحمان مجازی!

عکس خبري -«مزاحمت» در فضاي مجازي جرم است/ حبس در انتظار مزاحمان مجازي!

رئیس مركز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی كشور گفت: ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم است و قانونگذار برای مرتكبین، مجازات حبس در نظر گرفته است.

به گزارش نما، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور به موضوع «مزاحمت» در فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: با افزایش ارتباطات و تعاملات در شبکه‌های اجتماعی برخی از اختلافات و بداخلاقی‌ها شکل می‌گیرد که نوعی از آن بداخلاقی‌ها به صورت توهین، فحاشی، ایجاد مزاحمت، ارسال محتوای نامناسب، تهدید کردن و غیره بروز می‌کند.

وی با بیان این مطلب که این رفتار از نظر قانونگذار جرم‌انگاری شده و برای مرتکبین مجازات در نظر گرفته شده است تصریح کرد: کسانی که گرفتار مزاحمت، آزار کلامی، ارسال محتوای نامناسب ،خشونت، مزاحمت های بی موقع و غیره می‌شوند می‌توانند با مراجعه به مراجع قضایی از ایجاد کننده مزاحمت شکایت کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با مجرم برخورد می‌شود به گونه‌ای که طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم می شود.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...