نسخه چاپی

تعداد دانشجویان بین‌المللی دانشگاه تهران ۳ رقمی شد

معاون كل وزارت بهداشت گفت:‌ تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه تهران كه واقعاً بین‌المللی هستند قابل توجه است و شمارشان ۳ رقمی شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در نشست با وزیر آموزش عالی و سفیر سوریه در ایران اظهار کرد:‌ پذیرش دانشجوهای خارجی در دانشگاه‌های ایران سبب ارتقای دانشگاه‌های ما می‌شود و اکنون دانشگاه تهران در رابطه با پذیرش دانشجویان خارجی بسیار فعال عمل کرده است.

وی تصریح کرد: سوریه جزو کشورهایی است که از نظر آموزش بهداشت و درمان وضع مناسبی دارد به طوری که بخشی از دانشجویان ایرانی در سوریه تحصیل می‌کردند که پس از اوضاع نامناسب ایجاد شده توسط کشورهای مختلف و گروه‌های تروریستی دچار مشکل شدند.

حریرچی ادامه داد: طرف سوری از ما می‌خواستند تا در مورد آموزش تخصصی، فوق تخصصی و تحصیلات تکمیلی به آنها کمک کنیم و ما با توجه به توان خود از این کار استقبال کردیم.

معاون کل وزارت بهداشت گفت:‌ در این میان مشکلی وجود داشت و آن تطبیق مدارک ارائه شده توسط ایران با مدارک مورد نظر کشور سوریه بود که در این مورد نیز با اختیاری که به 3 دانشگاه علوم‌پزشکی، تهران، شهید بهشتی و شیراز دادیم این دانشگاه‌ها می‌توانند دانشجویان را پذیرش کنند و مدارک آنها را براساس مدارک مورد قبول کشورهای مبدأ صادر کنند.

وی تصریح کرد: با عراق نیز در حال مذاکره‌ایم تا دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران تحصیل کنند ولی هدف اصلی ما آن است که دانشجویان خارجی مانند کشورهای اروپایی دانشگاه‌های مورد نظر را خودشان انتخاب کنند و دانشجویان خارجی با هزینه خود در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند.

حریرچی گفت:‌ درخواست برای امضای تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت ایران و وزارت آموزش عالی سوریه را بررسی می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنم هیئتی مشترک برای همکاری‌های علوم پزشکی بین دو طرف تشکیل شود.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:‌ دعوت شما از وزیر بهداشت برای دیدار از سوریه را نیز به ایشان منتقل می‌کنم و در کل امیدوارم همکاری ایران و سوریه در عرصه پزشکی افزایش یافته و در شرایط صلح و آرامش اهداف مقدس اسلامی و انقلابی خود را انجام دهیم.

۱۳۹۳/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...